  • Data: 2018-06-20 14:03:14
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu 2018-06-20 o 05:04, HF5BS pisze:

    > Prawda, w klasycznym Żuku z mechanicznym przerywaczem cewka miała
    >na uzwojeniu pierwotnym 4,5 - 5? natomiast w wersji z przerywaczem
    >elektronicznym 0,5-0,7?.
    > Daewo Tico uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej miało ok 0,4?.
    >Przy mechanicznym zapłonie cewka cały czas była zasilana a iskra
    >była wywoływana rozwarciem styków natomiast w elektronicznym w
    >momencie
    >zapłonu na pojedyncze milisekundy cewka była zasilana przez resztę
    >czasu odłączona.

    Ja masz 4 cyl (tico mial chyba 3) silnik przy 3000rpm czyli 50rps, to
    mamy 100 iskier/s, czyli co 10ms.
    Wiec niezaleznie od systemu - cewka bedzie wlaczona przez "pojedyncze
    ms".

    Gorzej na jalowym biegu, gdy mechaniczny przerywacz zachowuje %
    wypelnienia, a elektroniczny moze sterowac czasem wlaczenia,
    a jeszcze gorzej, jak silnik stanie, gdy mechaniczny przerywacz moze
    trzymac cewke dlugo pod napieciem.

    >Sprawdzałem kiedyś to na Żuku w obu wersjach amperomierzem.
    >W elektronicznym pobór prądu na zgaszonym silniku był minimalny
    >natomiast w mechanicznym ok 2,5A cały czas płynęło.

    Jak jednak uruchomisz silnik, to prad musi wzrosnac, bo wymagana jest
    pewna energia iskry.

    Zuk sie dorobil elektronicznego zaplonu ? Takiego z mikroprocesorem
    sterujacym ?

    J.