eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej › Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <pfqgbq$hhm$1$gof@news.chmurka.net>
    <5b28b09b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b28dd59$0$585$65785112@news.neostrada.pl>
    <6789835803$20180619230222@squadack.com>
    <pgcg7m$l2t$1@node2.news.atman.pl>
    <pgcrji$f3$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <pgcrji$f3$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Date: Wed, 20 Jun 2018 14:03:14 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <5b2a4286$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.157.5
    X-Trace: 1529496198 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 680 83.26.157.5:63615
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:733127
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pgcrji$f3$1$j...@n...chmurka.net..
    .
    W dniu 2018-06-20 o 05:04, HF5BS pisze:
    >> Nie wiem, czy to prawda, że cewki do zapłonów elektronicznych mają
    >> mniejsze oporności po stronie pierwotnej i włączenie takiej cewki w
    >> miejsce tradycyjnej, mogło by przeciążyć, albo nawet zrobić qq,
    >> obwodowi (przerywacz, przewody, itd.), jak i samej cewce,
    >> zwłaszcza, gdy się przekręci kluczyk, ale jeszcze nie odpali
    >> silnika?

    > Prawda, w klasycznym Żuku z mechanicznym przerywaczem cewka miała
    >na uzwojeniu pierwotnym 4,5 - 5? natomiast w wersji z przerywaczem
    >elektronicznym 0,5-0,7?.
    > Daewo Tico uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej miało ok 0,4?.
    >Przy mechanicznym zapłonie cewka cały czas była zasilana a iskra
    >była wywoływana rozwarciem styków natomiast w elektronicznym w
    >momencie
    >zapłonu na pojedyncze milisekundy cewka była zasilana przez resztę
    >czasu odłączona.

    Ja masz 4 cyl (tico mial chyba 3) silnik przy 3000rpm czyli 50rps, to
    mamy 100 iskier/s, czyli co 10ms.
    Wiec niezaleznie od systemu - cewka bedzie wlaczona przez "pojedyncze
    ms".

    Gorzej na jalowym biegu, gdy mechaniczny przerywacz zachowuje %
    wypelnienia, a elektroniczny moze sterowac czasem wlaczenia,
    a jeszcze gorzej, jak silnik stanie, gdy mechaniczny przerywacz moze
    trzymac cewke dlugo pod napieciem.

    >Sprawdzałem kiedyś to na Żuku w obu wersjach amperomierzem.
    >W elektronicznym pobór prądu na zgaszonym silniku był minimalny
    >natomiast w mechanicznym ok 2,5A cały czas płynęło.

    Jak jednak uruchomisz silnik, to prad musi wzrosnac, bo wymagana jest
    pewna energia iskry.

    Zuk sie dorobil elektronicznego zaplonu ? Takiego z mikroprocesorem
    sterujacym ?


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: