  • 31. Data: 2018-06-11 14:54:03
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:44, Uzytkownik pisze:

    > Ale problem nie leży w rowerzystach tylko niedouczonych kierowcach.

    Odezwij się, jak nie zobaczysz rowerzysty w lusterku.

  • 32. Data: 2018-06-11 14:58:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:54, t-1 pisze:
    > Odezwij się, jak nie zobaczysz rowerzysty w lusterku.

    Przypominam: NIEOŚWIETLONEGO, BEZ ŻADNEGO OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI, Z
    PRANYM PIERWSZEŃSTWEM PRZEJAZDU

    Proponuję nowe naklejki

    _Uważaj! Rowerzyści są wszędzie!_

  • 33. Data: 2018-06-11 14:59:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Odezwij się, jak nie zobaczysz rowerzysty w lusterku.

    Większą zmorą są niewidoczni w lusterku motocykliści. Tych o wiele
    częściej nie widzę. Tzn. widzę, ale zbyt późno i to nie z powodu
    kiepskiego wzroku, ale z powodu ich zbyt dużej prędkości, która mi nie
    daje nawet najmniejszych szans, aby ich zobaczyć w porę.

    Jedzie taki schowany za innymi pojazdami, a jak zaczyna wyprzedzać z
    prędkością dozwolona + 100 czy +150 to mam ułamki sekund na to, żeby móc
    zareagować.

  • 34. Data: 2018-06-11 15:09:54
    Od: p...@g...com

    --Proponuję nowe naklejki

    _Uważaj! Rowerzyści są wszędzie!_

    w Niemczech juz pelno swirow na e-bikeach ze zdjetymi ogranicznikami wiec niedlugo i
    u nas sie pojawia a wtedy trup bedzie sie scielil gesto:

    https://www.stern.de/auto/service/e-bikes-mit-tempo-
    50---so-einfach-geht-es--sie-illegal-zu-tunen-810995
    6.html

  • 35. Data: 2018-06-11 15:13:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:59, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > kiepskiego wzroku, ale z powodu ich zbyt dużej prędkości, która mi nie
    > daje nawet najmniejszych szans, aby ich zobaczyć w porę.

    O widzisz. Dostrzegasz problem.
    Tylko że wtedy taki motocyklista łamie prawo bo jedzie za szybko.
    Są na to przepisy i służby.

    Ja często się spotykam z nie zwalniającymi rowerzystami kiedy zjeżdżam w
    prawo a przejazd rowerowy jest na tyle blisko że samochód jest jeszcze w
    skosie. Teraz sobie wyobraź jazdę blaszakiem czy tirem

    Dlaczego oni nie "świecą"?
    Przecież to tak wpływa na bezpieczeństwo ;-)
    taka drobna NIEKONSEKWENCJA

  • 36. Data: 2018-06-11 16:32:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 15:13, z pisze:

> [...]
    > jeszcze w skosie. Teraz sobie wyobraź jazdę blaszakiem czy tirem
    >
    > Dlaczego oni nie "świecą"?
    > Przecież to tak wpływa na bezpieczeństwo ;-)

    Czytałeś moją propozycję zmiany PoRD w innym wątku, żeby rowerzyści
    musieli się zatrzymać przed przed przejazdem - tak jakby mieli znak STOP?

    Nie jestem też przeciw temu, żeby zlikwidować w ogóle pierwszeństwo
    rowerzystów na przejazdach. Tylko, że musimy też ujednolicać nasze PoRD
    z prawem unijnym.

    Póki co rowerzyści mają pierwszeństwo i nie zanosi się, żeby coś się w
    tym temacie zmieniło i należy respektować prawo takie, jakie ono jest.

  • 37. Data: 2018-06-11 16:39:51
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale w tym przypadku to pierwszeństwo jest zmienione znakami D-6a lub D-6b.
    > Koniec i kropka.

    Te znaki dają pierwszeństwo rowerzyście dopiero wtedy gdy jedzie już
    po przejeździe.
    Przed wjazdem na przejazd rowerzysta nie zawsze ma pierwszeństwo
    i musi ustapić pierwszeństwa jeżeli znak, lub przepis tego wymaga.

  • 38. Data: 2018-06-11 16:49:48
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Jechała "drogą dla rowerów" i znajdował się na "przejeździe rowerowym",

    Nie wolno jej było wjechać na przejazd dla rowerów, bo miała obowiązek
    zastosować się do znaku "ustąp pierwszeństwa", czyli zwolnić
    lub zatrzymac i przepuścić samochód na głównej.

    > Rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo.

    Tylko wtedy gdy jest na przejeździe. Zanim wjedzie na przejazd to musi
    udzielic pierwszeństwa innym, jezeli prawo tego wymaga.
    Droga dla rowerów jest elementem drogi, rower jest pojazdem,
    a rowerzysta jest kierującym i obowiązują przepisy pierwszeństwa
    jak pozostałych kierowców.
    Rowerzysta to nie święta krowa.

  • 39. Data: 2018-06-11 17:15:18
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    > To jest znak dla jezdni samochodowej.
    > Czy dotyczy tez DDR ... daleko ma rowerzystka do tego znaku.

    Znak dotyczy uzytkowników drogi. W sklad drogi wchodzi też droga
    dla rowerów, czyli rowerzysta ma obowiązek ustapic pierwszeństwa
    zanim wjedzie na skrzyżowanie.

    > Jadacych oznakowana jezdnia.
    > Bo co do DDR to mam watpliwosci.

    Znak dotyczy drogi, czyli drogi dla rowerów też, bo DDR
    jest elementem drogi.

> [...]

    tutaj podporzadkowanej i rowerzysta zbliża się do skrzyzowania.
    Definicja skrzyzowania i drogi jest na poczatku w PoRD.

    Nie musi być, bo znak dotyczy calej drogi, czyli drogi
    dla rowerów też dotyczy.

    > Idac dalej - znak A-7 ustap pierwszesntwa ostrzega przed skrzyzowaniem z
    > a przejazd dla rowerow ... hm, czy to jest skrzyzowanie ?

    Tak, jest to skrzyżowanie.
    Droga dla rowerów wchodzi w skład drogi.
    Zobacz definicje drogi i skrzyżowania w PoRD.

  • 40. Data: 2018-06-11 17:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    >Nie wolno jej było wjechać na przejazd dla rowerów, bo miała
    >obowiązek
    >zastosować się do znaku "ustąp pierwszeństwa", czyli zwolnić
    >lub zatrzymac i przepuścić samochód na głównej.

    A to zalezy jak interpretowac.
    Jesli jak piszesz - miala ustapic pierwszenstwa, to na przejazd mogla
    wjechac, byle sie na pierwszym pasie ruchu zatrzymala i pozwolila
    samochodowi przejechac.

    Chyba ze ... wjechanie powoduje ze ma pierwszenstwo , wiec samochod
    musialby sie zatrzymac, wiec nawet wjezdzac nie powinna ... no ale kto
    tu ma wtedy pierwszenstwo :-)

> [...]

    >Droga dla rowerów jest elementem drogi, rower jest pojazdem,
    >a rowerzysta jest kierującym i obowiązują przepisy pierwszeństwa

    Zeby jeszcze jej projektant drogi postawil wyrazny znak "ustap
    pierwszenstwa" a nie jakis 10m w bok, mozliwe ze za wysokim
    zywoplotem, czy inną przesłoną.

    Albo po prostu nie masz racji, i rowerzysta na przejezdzie ma
    pierwszenstwo, nawet jak to przejazd przez droge z pierwszenstwem.

    No i moglaby sie rozejrzec w obie strony, dla wlasnego dobra ...

    J.