  • 21. Data: 2018-06-11 14:18:15
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 10:58, z pisze:
    > W dniu 2018-06-11 o 10:47, Uzytkownik pisze:
    >
    > Tu nasuwa się kolejny durny przepis pozwalający rowerzyście wyprzedzać
    > po prawej.

    Rowerzysta nie wyprzedzał tylko był wyprzedzany, a następnie kierowca
    zajechał mu drogę skręcając w prawo bez sygnalizowania tego zamiaru.
    Co do wyprzedzania z prawej jest to po to, żeby rowerzyści nie zajmowali
    lewego pasa i nie spowalniali samochodów.

  • 22. Data: 2018-06-11 14:19:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 13:44, z pisze:

    > chodzi mi o sam pomysł żeby rowerzyście dać możliwość wyprzedzania z
    > prawej. To tak samo niebezpieczne jak dawanie mu pierwszeństwa na
    > przejeździe rowerowym.

    Ten zapis powstał właśnie dla bezpieczeństwa rowerzystów oraz po to,
    żeby nie tamowali ruchu innym, szybszym pojazdom.

  • 23. Data: 2018-06-11 14:23:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:19, Uzytkownik pisze:

    > Ten zapis powstał właśnie dla bezpieczeństwa rowerzystów oraz po to,
    > żeby nie tamowali ruchu innym, szybszym pojazdom.

    Chęci to można mieć ale jeszcze trzeba używać rozumu :-)

  • 24. Data: 2018-06-11 14:30:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:23, z pisze:

    > Chęci to można mieć ale jeszcze trzeba używać rozumu :-)

    Dokładnie. Niestety tego rozumu brakuje większości kierowcom i nie
    respektują prawa rowerzystów do wyprzedzania z prawej, a wystarczy tylko
    trochę poczytać PoRD i patrzeć także w prawe lusterko, a wszyscy będą
    zadowoleni, bo rowerzysta wyprzedzający z lewej strony to jest dopiero
    utrapienie dla kierowców i niebezpieczeństwo dla rowerzystów.

  • 25. Data: 2018-06-11 14:31:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:11, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > - "Droga dla rowerów", gdzie na przejeździe rowerzysta ma zawsze
    > pierwszeństwo, niezależnie od tego jaki jest status jezdni tzn. czy ma
    > pierwszeństwo czy też nie. Pierwszeństwo rowerzysty na takim przejeździe
    > wynika z Art. 27 Pkt.1 , a przede wszystkim oznakowania D-6a lub D-6b
    > - "Pas ruchu dla rowerów", to część jezdni wydzielonej dla ruchu
    > rowerów, gdzie rowerzysta musi się podporządkować zasadom i znakom jak
    > wszystkie pozostałe pojazdy poruszające się tą jezdnią. Tutaj nie
    > uświadczysz znaków D-6a czy D-6b, dlatego rowerzysta nie może korzystać

    I tu powinna się ustawodawcy zaświecić czerwona lampka.

    Raz ma pierwszeństwo a raz zachowuje się jak "kolega" na sąsiednim pasie.
    NIEKONSEKWENCJA która będzie kosztowała życie ludzkie!

  • 26. Data: 2018-06-11 14:38:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:30, Uzytkownik pisze:

    > Dokładnie.

    Nie dokładnie

    Danie pierwszeństwa rowerzystom na przejazdach dla rowerów beż żadnego
    ograniczenia prędkości i obowiązku oświetlenia jak każdy pojazd w
    obecnym stanie świadomości i przy obecnej infrastrukturze to przejaw
    najwyższej głupoty. Trybunał stanu za to :-)

    Podobnie pozwolenie pojawienia się rowerzysty po prawej stronie
    samochodu i o zgrozo wyprzedzanie...

    Ludzie przez takie głupie prawo tracą życie.

  • 27. Data: 2018-06-11 14:38:42
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, że on nie dotyczy "przejazdu drogi dla rowerów".

    Ale dotyczy pojazdów dojeżdzających do drogi z pierwszeństwem.
    Rower tez jest pojazdem.

    > Ale nie rowerów na "drodze dla rowerów".

    Także dotyczy rowerów jadacych po drodze dla rowerów
    dojezdzajacych do drogi z pierwszeństwem.

    > Może podasz jakąś podstawę prawna, bo widzę, że kompletnie nie znasz
    > PoRD.

    Par. 1 Rozporzadzenia o znakach i sygnałach :

    2. Ilekroc w rozporzadzeniu jest mowa o:
    2) drodze podporzadkowanej --rozumie si?? przez to
    drog?? oznakowana jako droga podporzadkowana,
    na ktorej kierujacy zbli˝ajacy si?? do skrzy˝owania
    jest obowiazany ustapic pierwsze?twa kierujacym
    zbli˝ajacym si?? do skrzy˝owania droga oznakowana
    jako droga z pierwsze?twem;

    Rowerzysta jest kierującym i jedzie po drodze,
    tutaj podporzadkowanej i rowerzysta zbliża się do skrzyzowania.
    Definicja skrzyzowania i drogi jest na poczatku w PoRD.

  • 28. Data: 2018-06-11 14:42:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:31, z pisze:

    > I tu powinna się ustawodawcy zaświecić czerwona lampka.
    >
    > Raz ma pierwszeństwo a raz zachowuje się jak "kolega" na sąsiednim pasie.
    > NIEKONSEKWENCJA która będzie kosztowała życie ludzkie!

    Dlatego PoRD trzeba się uczyć i często do niego zaglądać i nie tworzyć
    swoich zasad, a później innym wmawiać, że nie mają racji.

    Proponuję Ci kup rower, wsiądź i spróbuj trochę pojeździć drogami dla
    rowerów oraz pasami ruchu dla rowerów, a zrozumiesz dlaczego jest tak, a
    nie inaczej.

    Uwierz mi, ze szybko zmienisz zdanie. Jak już poznasz zasady ruchu od
    strony rowerzysty to zobaczysz, że jako kierowcy nic Cię już nie
    zaskoczy, ani nie będzie przeszkadzało.

    Ty jako kierowca masz wiedzieć, że jak zobaczysz znaki: D-6a lub D-6b to
    masz mieć oczy dookoła głowy i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście.

    We wszystkich pozostałych przypadkach rowerzyści mają się podporządkować
    takim zasadom jak Ty, z niewielką różnicą, że rowerzyście wolno
    wyprzedzać na jezdni inne pojazdy z prawej strony oraz na skrzyżowaniu z
    ruchem kierowanym. Ale na takim skrzyżowaniu z ruchem kierowanym także i
    innym pojazdom jest wolno wyprzedzać.

    To jest takie najprostsze kompendium, które wystarczy, aby znać relację
    między rowerzystami i innymi pojazdami silnikowymi.

  • 29. Data: 2018-06-11 14:44:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:38, z pisze:

> [...]
    >
    > Podobnie pozwolenie pojawienia się rowerzysty po prawej stronie
    > samochodu i o zgrozo wyprzedzanie...
    >
    > Ludzie przez takie głupie prawo tracą życie.

    Ale problem nie leży w rowerzystach tylko niedouczonych kierowcach.

  • 30. Data: 2018-06-11 14:52:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:38, Malkoit pisze:
> [...]
    > tutaj podporzadkowanej i rowerzysta zbliża się do skrzyzowania.
    > Definicja skrzyzowania i drogi jest na poczatku w PoRD.

    Ale w tym przypadku to pierwszeństwo jest zmienione znakami D-6a lub
    D-6b. Koniec i kropka. O czym chcesz tu dyskutować?

    Są miejsca szczególnie niebezpieczne, gdzie nie ma tych znaków, a dla
    rowerzystów ustawiono C-13a i wtedy rowerzysta musi zsadzić dupsko z
    roweru i zachowywać się jak pieszy przechodzący przy skrzyżowaniu, ale
    nie po przejściu, czyli ustąpić pierwszeństwo wszystkim poruszającym się
    drogą poprzeczną. Natomiast wszyscy skręcający w tą drogę z drogi
    równoległej do drogi rowerowej muszą jemu ustąpić.

    Bądź też stawia się sygnalizację świetlną i jest po sprawie.