  • Data: 2019-05-14 22:18:25
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-14 o 18:44, Marek S pisze:

    > Można i tak spróbować się spróbować bronić. Obawiam się, że odpowiedzią
    > byłoby "to jedź wolniej". Tłumaczenie, że "ja nie chcę wolniej" mogłoby
    > nie zadziałać.

    Tam akurat jest poza terenem zabudowanym, więc ograniczenie do 100 km/h.
    Aby małym autem (a w zasadzie na oponach 14") jechać w miarę bezpiecznie
    dla zawieszenia pojazdu, to trzeba by jechać z prędkością ok. 10 do 15
    km/h. A to już sprawia zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
    Można oczywiście się rozpędzić ponad 130 - wtedy inercja nie pozwoli,
    aby opony wpadały do dołków, ale z jednej strony wyraźnie przekraczamy
    prędkość, a z drugiej strony trzeba mocno trzymać kierownicę (w
    niektórych autach) ze względu na koleiny od ciężarówek.

    Przy okazji:
    Trochę po świecie jeździłem.
    Ale chyba tylko w Polsce jest tak, że latem asfalt się topi od gorąca,
    zimą pęka od mrozu, koleiny tworzą się od przejeżdżających samochodów,
    studzienki zwykle są za nisko lub za wysoko, itd. Zawsze coś innego nie
    tak, oprócz drogi. Taki dziwny endemiczny klimat u nas.

    W innych krajach jakoś tego nie widać.
    Nie mam na myśli dawnych terenów ZSRR - zresztą w różnych Litwach i
    niektórych innych wschodnich jest lepiej niż w PL.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam