  • Data: 2014-04-14 21:12:03
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/14/2014 08:34 PM, Mirek wrote:
    > Albo jeszcze jedno przychodzi mi do głowy: może to urządzenie nie
    > potrafi odpowiedzieć na zapytanie ARP? W takim razie nikt go nie
    > znajdzie, dopóki samo nie prześle pakietu do nadawcy.

    A ja obstawiam, że wszystko sobie skonfigurował w sieci domowej
    podłączonej do 'routera' czyli de facto switcha (od strony lan-u), a
    później zatargał to wszystko do innej sieci i tam mu nie działa.
    Do tego opisał cały problem jakby był cały czas w tej samej sieci, a
    tylko sprżęt aktywny zmienił.

    Na mój gust, to w urządzeniu ma wpisane jakieś ip na stałe. W tej innej
    sieci (którą określa jako 'switch') dostaje inne ip na laptopa czy czym
    on się tam wpina. Laptop próbuje pchać ruch do bramy, bo urządzenie w
    jego mniemaniu jest poza podsiecią lokalną, brama nie wie co z tym
    zrobić i albo wywala w kosmos, albo wysyła do Internetu, ale na pewno
    nie wie, że to coś jest w lanie.
    Dlatego jak doda ręcznie arp-a, to działa.

    Dlatego jedna dobra rada dla Sławka: skontakuj się administratorem sieci
    w której chcesz to zainstalować, bo jak 'na pałę' będziesz przestawiał
    ipki i prezesowi przestanie działać onet.pl, to nagrody na pewno nie
    dostaniesz.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg