  • 41. Data: 2009-01-12 17:24:38
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:
    > Cześć,
    > Zestaw sprzętu jak w tytule. Błysk bezpośredni: idealne naświelenie. Błysk
    > odbity od sufitu, większość zdjęć (ponad 90%) wychodzi poważnie
    > niedoświetlona. Jak sądzicie, może to być wina aparatu czy raczej lampy?
    > Pytam z góry, bo może ktoś ten problem już kiedyś miał. Z pewnością
    > odwiedzę serwis kiedy znajdę na to czas.

    Miałem raz tak samo z SB600 i D80 przy odbijaniu z sufitu w domu. Zawsze
    było niedoświetlone o 1-2EV. Dodanie kompensacji błysku o 1-2EV
    naprawiało sprawę. Strzelanie prosto było ok. Postawienie lampy na CLS i
    w sufit też niedoświetlało. Zmiana pomiaru światła nic nie zmieniała,
    scena w miarę jednolita. Lampa się wyrabiała. Podarowałem sobie, bo
    jakoś tylko raz miałem taką konkretną przygodę i czas na dociekanie.

    --
    Corvus

  • 42. Data: 2009-01-12 17:32:30
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 18:24:38 +0100, Corvus5 napisał(a):

    > Miałem raz tak samo z SB600 i D80 przy odbijaniu z sufitu w domu.

    Nie sądzę, że miałeś tak samo :-) Miałeś lepiej. Mój zestaw, chwilami
    dobrze naświetla. Wówczas pomiar jest w punkt.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 43. Data: 2009-01-12 18:39:59
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > Nie sądzę, że miałeś tak samo :-) Miałeś lepiej. Mój zestaw, chwilami
    > dobrze naświetla. Wówczas pomiar jest w punkt.

    Racja, masz gorzej. U mnie powtarzalność była 100%.

    --
    Corvus

  • 44. Data: 2009-01-12 20:38:24
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Nguyen Bang Giang pisze:
    > Portret w pomieszczeniu z niskim bialym sufitem.
    > ISO 400
    > F=1/3,2
    > S=1/60
    > Flash fired.
    > Wspolpraca: TTL
    > Pomiar: CW
    > Rezultat: Ciemnota.

    Wlasnie przed chwila sprawdzilem:
    D300, SB800,50/1.8
    Ustawienia:
    > ISO 400
    to samo
    > F=1/3,2
    to samo
    > S=1/60
    to samo
    > Flash fired.
    to samo
    > Wspolpraca: TTL
    to samo - zarowno z BL jak i bez
    > Pomiar: CW
    to samo
    > Rezultat: Ciemnota.
    a to inaczej - histogram idealnie na srodeczku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 45. Data: 2009-01-12 22:14:31
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 21:38:24 +0100, Sawi napisał(a):

    > Wlasnie przed chwila sprawdzilem:
    > a to inaczej - histogram idealnie na srodeczku.

    Widzisz? A mnie nie wierzyli, że mam skopaną elektronikę ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 46. Data: 2009-01-12 22:17:06
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 15:22:05 +0100, Nguyen Bang Giang napisał(a):

    > Służnie, będę sprawdził.

    Sprawdziłem. Tryp A (goła automatyka) działa bez błędu.

    Tryp AA (automatyka z przekazem LP) daje takie same jak dla TTL
    niedoświetlenie!

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 47. Data: 2009-01-12 23:52:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > Mam identyczny problem, ale z Pentaksem. Myślałem, że Nikony nie mają aż
    > takich problemów. [...]
    >
    > Pentax miał wcześniej system TTL - bez przedbłysku. Niestety nie mam aparatu,
    > na którym mógłbym go łatwo porównać z obecnym pTTLem, który mierzył
    > ekspozycję w trakcie błysku, a teraz są problemy pomimo przedbłysku
    > pomiarowego. Dziwne trochę.

    Mam jedno pytanie: czy światło zastane ma mierzalny udział w kadrze?
    Przedbłysk pomiarowy nie jest robiony z całą mocą.
    Dla przypadku kiedy światła z lampy jest tylko część, pomiar
    tych wszystkich *%TTLi w porównaniu do TTL ma trudniej właśnie
    o różnicę (konieczność dobrego wyliczenia różnicy).
    Zwykły TTL ma skądinąd prościej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2009-01-13 09:21:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mam jedno pytanie: czy światło zastane ma mierzalny udział w kadrze?

    Na to nie zwróciłem niestety uwagi. Ale sprawdzę. Tylko nie w tym tygodniu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 49. Data: 2009-01-13 14:13:34
    Od: j...@g...pl

    On 12 Sty, 23:17, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

    > Sprawdziłem. Tryp A (goła automatyka) działa bez błędu.
    >
    > Tryp AA (automatyka z przekazem LP) daje takie same jak dla TTL
    > niedoświetlenie!

    Ja zrobiłbym dla pewności test krzyżowy, tzn. lampę działającą
    poprawnie z innym body sprawdziłbym z własnym body, a swoją lampę
    sprawdziłbym z innym body. Któraś z kombinacji powinna wskazać na
    dysfunkcję albo lampy albo body.

  • 50. Data: 2009-01-13 14:17:23
    Od: j...@g...pl

    <n...@y...com> wrote:

    > Sprawdziłem. Tryp A (goła automatyka) działa bez błędu.
    >
    > Tryp AA (automatyka z przekazem LP) daje takie same jak dla TTL
    > niedoświetlenie!

    Czyli jakaś dodatkowa "inteligencja" decyduje o generacji mniejszego
    błysku.