  • 11. Data: 2017-02-27 19:27:41
    Temat: Re: SPQMCDU
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Wtedy jak zaczynal, to chyba jednak pewne byly.

    Serwer NNTP z całym archiwum był tak samo łatwo dostępny jak teraz.
    Trudności mogły być e ściągnięciem tego do domu przez modem, ale to
    nie dotyczy Onetu.

    > Tylko ze grupy pl.* w zainteresowaniach googla znalazly sie
    > pozniej, i poczatek mogl ulec bezpowrotnej utracie.

    Dejanews miał całość polskich archiwów. Dostęp do nich skończył
    się w chwili przejęcia firmy przez Google. Wszyscy klęli na to,
    niemal nie doszło do rewolucji, bo dejanews to była dobra i lubiana
    machina. Potem długo nie było nic, następnie w Google zaczęli wymyślać
    coś swojego. Ale nigdy nie dawało się tego używać.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-02-27 19:40:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Serwer NNTP z całym archiwum był tak samo łatwo dostępny jak teraz.

    Ktory ?

    >Dejanews miał całość polskich archiwów.

    O ile pamietam, to jednak nie.

> [...]
    >wymyślać
    >coś swojego. Ale nigdy nie dawało się tego używać.

    Jak widac niektorzy uzywaja :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-02-27 19:54:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ktory ?

    news-archive.icm.edu.pl

    > O ile pamietam, to jednak nie.

    Zatem co innego pamiętamy.

    > Jak widac niektorzy uzywaja :-)

    Ale nie do tego, do czego deja.com. Podobno do tego też się jakoś da,
    ale mało kto to robi, bo raczej dziła marnie.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2017-02-27 21:39:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:
    >news-archive.icm.edu.pl

    archiwa pl.* od X 1996

    >Zatem co innego pamiętamy.

    Kiedy te newsy wystartowaly ? Skleroza zawodzi ..
    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl
    "Pierwsze grupy pl.* powstały w lipcu 1994, ...."

    http://www.usenet.pl/opisy/
    "Archiwum nie jest pełne i nie zawiera opisu wszystkich grup, ale
    będzie to sukcesywnie uzupełniane -- część opisów nigdy nie istniała
    lub zaginęła w pomroce dziejów."

    I tu kilkanascie grup wymienionych - tylko kto tam byl pierwszy :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-02-28 11:14:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko ze grupy pl.* w zainteresowaniach googla znalazly sie pozniej, i
    > poczatek mogl ulec bezpowrotnej utracie.

    Cośtam na news-archive.icm.edu.pl jest (widzę teraz że od samego
    założenia): 03 Jun 1997 03:50:58 GMT

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2017-02-28 13:15:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup

    >Cośtam na news-archive.icm.edu.pl jest (widzę teraz że od samego
    >założenia): 03 Jun 1997 03:50:58 GMT

    Jak sciagnac pierwsze posty z danej grupy ... bez sciagania ostatnich
    ?

    Programy raczej takiej opcji nie maja, telnetem ?

    J.

  • 17. Data: 2017-02-28 13:52:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak sciagnac pierwsze posty z danej grupy ... bez sciagania
    > ostatnich ?
    >
    > Programy raczej takiej opcji nie maja, telnetem ?

    Mój ma.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2017-02-28 15:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Mój ma.

    slrn ?

    J.

  • 19. Data: 2017-02-28 15:10:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Jak sciagnac pierwsze posty z danej grupy ... bez sciagania ostatnich ?
    >
    > Programy raczej takiej opcji nie maja, telnetem ?

    Skorzystać z programu, który nie ma durnie wymuszonego i niewyłączalnego (z
    tego powodu właśnie wywaliłem claws mail) limitu ilości wiadomości, Outlook
    Expres chociażby, można z limitem, można i bez niego. Oczywiście, można
    telnetem, ale raczej wygodne to nie będzie. TB nie sprawdzałem,
    mailer/czytnik newsów w Operze też umie od początku. PAN chyba też, ale nie
    pamiętam, krótko moje próby trwały. Naturalną kolejnością jest od
    najstarszych, to my wymuszamy nienaturalną kolejność odwrotną. W OE trzeba
    tylko pilnować, aby plik konkretnej grupy, czy plik folderów, nie
    przekroczyły połowy objętości, nie jest to trudne, acz wymaga nieco
    zręczności. Odpowiednio manewrując, robiłem w OE grupy przekraczajace 8GB.
    Mój pierwszy post na tej grupie napisałem 12 grudnia '97.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 20. Data: 2017-02-28 15:11:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał: