  • Data: 2015-07-05 00:34:33
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-05 00:09, mk4 wrote:

    > I znow manipulacja. Korek (nawet wtedy sie poruszaja) jest ile czasu?
    > Dwie, trzy godziny na dobe? Poza tym czasem jest zwykle dosc intensywny
    > ruch pojazdow. Czyli, ze jest ich duzo, korka nie ma i poruszaja sie
    > umiarkowanie sprawnie.

    Skoro poruszają się sprawnie, to po co im dodatkowy pas?

    > Masz racje - jest to w znacznej mierze stracona przestrzen.

    To nie moje zdanie, więc proszę nie manipuluj, tym bardziej, że
    zarzucasz to innym.

    > W przypadku buspasow czasem ktos jeszcze zachowuje odrobine logiki i
    > bywa, że obowiązują tylko w pewnych godzinach.

    Patrz punkt 1.

    Ponadto nie zgadzam się, że przestrzeń oddana samochodom jest lepiej
    wykorzystana niż na ścieżki, parki chodniki czy nawet trawniki. Wynika
    to z faktu, że na przeciętnego dojezdzającego do pracy przypada jakieś
    8-10m2 biura. Na zaparkowanie jego samochodu już 12 metrów na samo
    miejsce parkingowe. Doliczając dojazd do miejsca i drogę po której się w
    korku porusza jakieś 25 metrów, czyli trzy razy więcej niż zajmuje sam
    pracownik w pracy. I teraz dochodziny do sedna - co byś nie zrobił i ile
    miejsca byś nie oddał samochodom w centrum miejsca zawsze zabraknie,
    chyba że burowce będą dwa razy głebsze niż wyższe. Samochody są jak gaz
    - zajmą każdą dostępną objętość, a problem pozostanie, przerobili to już
    choćby w Los Angeles. Także obwodnice tak, dodatkowe miejsce dla
    samochodów w centrach nie. Bo w żaden sposób nie przybliża to nas do
    rozwiązania problemu - jak tak pomyślisz, to właśnie dodatkowy pas, to
    zmarnowane miejsce - miejsce oddałeś, nic nie uzyskałeś.

    Zresztą dokąd miałby ten pas na Świętokrzyskiej prowadzić - Nowy Świat i
    Krakowskie zamknięte dla samochodów, Wisłostrada os Tamki odcięta
    (zresztą taka była idea "przekrętu"). Most Świętokrzyski ma dokładnie
    tyle samo pasów co Świętokrzyska po drodze węższa Tamka, więc jaki
    miałby być sens dodatkowego pasa?

    Shrek.