    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Sferia - czy przychodzace SMS-y głosowe są do odtworzenia?
    Date: Thu, 10 Jan 2019 09:46:38 +0100

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:337103db-9d05-4c07-bcd9-bd7af357a535@googlegrou
    ps.com...

    > Też to pamiętam, bo w tym uczestniczyłem. Chodziło o to, że były centrale
    > cyfrowe,
    > były trakty, ale nie było translacji do R2 i wyższych - okres krótki,
    > przejściowy.

    No, to wiadomo.
    Ale i tak nie odrazu jest jak pojąć, gdy wszystko cyfrowe, a jeszcze jakieś
    translacje (nie krotnice?), jakoś mi tak zapachniało spinaniem 2 urządzeń
    cyfrowych przez konwertery C/A, połączeniem analogowym z A/C i dalej znów
    cyfrowo... Nie dało się zrobić sygnału od początku cyfrowego, gotowy pchnąć
    traktem (jakim bądź, po odpowiednim przygotowaniu oczywiście, za mojej
    bytności na WSLR Warszawa mnóstwo traktów cyfrowych szło analogowymi nośnymi
    i chodziło to OK) i po drugiej stronie wpuścić na łącznicę? Programowo,
    sprzętowo... Nie mogę po prostu oprzeć się wrażeniu, że z tymi translacjami
    na Szymonie (wirtualne? sprzętowe? programowe?) to tak jakoś naokoło...
    Ale ja taki raczej komutacyjny (1), musiałbym w jakiś schemat pewnie
    spojrzeć, aby to lepiej pojąć, na czym rzecz polega, że w pełnocyfrowej
    centrali (pomijam płyty abonenckie rzecz jasna, ale tam chyba przechodzi się
    C/A i A/C?), w połączeniach w pełni cyfrowych, zamiast spinać wiązki po
    prostu, stosuje się translacje i pcha dekadą... A nie było może po prostu
    tak, że spięto wszystko jak opisałem, ale nie było np. obsługi programowej,
    a dekada z natury juz w programie siedziała i ją podjęto?

    (1) BTW. Przypomniało mi się, jak E10A w Piasecznie, pierwsza pełna E10 w
    rejonie OIDP, była uruchomiona, jak media się wręcz spuszczały, że Piaseczno
    dostało centralę KOMUTACYJNĄ... jaka by nie była, wyróżniłem to słowo, które
    było szczególnie akcentowane przez te media, PRL oczywiście, dawno i
    nieprawda jak się mówi (znaczy się, pewne szczegóły już mi sie pozacierały),
    zamiast skupić się na tym, że wyleciał stary klekot, nawet nie pamiętam, czy
    32AA, czy AB i mieszkańcy dostali wraz z półcyfrowością nowe możliwości
    centrali, ówczesna numeracja 56xxxx i 57xxxx.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.