eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik 1f z wył. odśrodkowym › Re: Silnik 1f z wył. odśrodkowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik 1f z wył. odśrodkowym
    Date: Fri, 22 Jul 2016 21:42:31 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <nmtsvf$9u$1@node1.news.atman.pl>
    References: <57926b72$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>
    <57926fab$0$12558$65785112@news.neostrada.pl>
    <57927088$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <5792739c$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1469216559 318 31.178.54.211 (22 Jul 2016 19:42:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jul 2016 19:42:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <5792739c$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:703068
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-07-22 o 21:27, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-07-22 o 21:14, Robert Wańkowski pisze:
    >> Ten, który widziałem miał dwa kondensatory i odśrodkowy wył.
    > O taki sam jak ten.
    > http://olx.pl/oferta/silnik-motor-1-5-kw-1f-230-v-pr
    od-polskiej-wiefamel-poznan-CID628-IDcUVIr.html
    >
    >
    > Teraz przyjrzałem się schematowi. Odpowiedzią jest większy moment
    > rozruchowy?
    >

    Tak, większa pojemność kondensatora rozruchowego to większy moment
    rozruchowy. Do pewnego stopnia. Bo dla pracy ustalonej, eliptyczne pole
    wirujące jest o tyle niekorzystne, że ma ono składnik hamujący. Ten
    składnik hamujący powoduje dodatkowe nagrzewanie się klatki i obniżanie
    sprawności. Dlatego właśnie silniki 1f większej mocy posiadają
    rozłącznik części fazy rozruchowej, utrzymując tylko taką fazę
    rozruchową, jaka stabilizuje bieg już rozpędzonego silnika.

    Z tego samego powodu w sieciach trójfazowych staramy się balansować
    obciążenia jednofazowe tak, żeby wszystkie fazy były równo obciążone.
    Jeśli nie będą równo obciążone, czyli napięcia fazowe będą różne, to
    wówczas pole wirujące nie będzie kołowe i ta faza, która ma najniższe
    napięcie, będzie przyhamowywać wirnik, praktycznie to grzejąc klatkę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: