  • 171. Data: 2010-06-17 09:03:41
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Gil" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hvb15k$3cb$...@i...gazeta.pl...

    > W wątku nie ma zdjęcia na którym widać układ linii/pasów/świateł.

    na zumi jest niezla fota, pomijajac tylko fakt, ze to juz nie byla chrobrego
    ;)
    fota ta jedynie potwierdza ze:

    1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles
    2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle, pas do skretu w lewo
    ma oddzielny sygnalizator
    3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych, albo przecinajac za
    nim linie ciagla

  • 172. Data: 2010-06-17 09:54:54
    Temat: Re: Skret wprawo na zielonej strza3ce
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Cze, 08:57, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > przeciez on twierdzi cos dokladnie odwrotnego, ze zostanie ukarany za kazde
    > przewinienie

    twierdzi dokladnie to co napisalem...

    > Tak jak na autostradzie są znaki odnoszące się do pojazdów mechanicznych
    > mogących się tam poruszać, tak i sygnały kierunkowe odnoszą się do kierowców
    > mogących (przynajmniej potencjalnie) dany manewr wykonywać.

    tlumaczac z polskiego na polskie, ze ta strzalka na S-2 autora watku
    nie dotyczy, gdyz nie mial prawa tamtedy jechac... czyli analogicznie
    inne znaki tez nie dotycza tych co jada, a nie mieli prawa... ;)

    WS

  • 173. Data: 2010-06-17 10:02:20
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > To by się nic nie stało, bo zielone zapala się na dobrych kilka
    > sekund po zgaśnięciu strzałki. A przecież ustaliliśmy że zielona
    > strzałka się wciąż świeciła.

    Kto ustalił? Świeciła się zanim wjechał na lewy pas, potem już jej nie
    widział. Tak samo nie widział czy bus nie postanowił skręcić w prawo, bo
    z lewej nie zobaczy jego prawych kierunkowskazów.

    A.

  • 174. Data: 2010-06-17 10:06:00
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > Kolega zatrzymał się na linii, więc widział, że nikt przejściem nie szedł.
    > Założenie, że bus stoi bez powodu i będzie skręcał mimo że nie sygnalizuje?
    > Równie dobrze można uznać, że dowolny pojazd w zasięgu wzroku może ruszyć
    > w dowolną stronę w dowolnym momencie... paranoja jednak ma granice.

    Jeżeli bus włączył prawy kierunek to stojąc po jego lewej strony raczej
    tego nie widać. A co do pieszych, wyjeżdżając na pasy zza busa jakby nie
    było daje im małe szanse.

    A.

  • 175. Data: 2010-06-17 10:07:05
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > To jest nieuprawnine posądzenie. Zakładam, że skoro skręcał, to dokładnie
    > widział, że jest pusto. Co oznacza minimalną prędkość bądź zatrzymanie się.

    A skoro skręcił z lewego pasa, znaczy się, że z tego pasa można skręcać
    w prawo, więc policja powinna się gonić:)

    A.

  • 176. Data: 2010-06-17 10:19:30
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > przeciez on twierdzi cos dokladnie odwrotnego, ze zostanie ukarany za
    > kazde przewinienie

    Dokładnie tak, prośba o przeczytanie ponownie tego co napisałem.
    Tu nie odnosiłem się do karania bo w takim przypadku będzie ktoś ukarany za
    komplet, ale chodziło mi o rozpatrywanie przepisów jako ciągu elementów
    następujących po sobie w interpretacji.

    Kub@

  • 177. Data: 2010-06-17 10:42:15
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 16 czerwiec (środa), gdy o godzinie 11:39 *to* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > Komuś w czymś przeszkodził? Spowodował jakieś zagrożenie?

    oceniasz sytuację po fakcie.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-06-17 10:37:05

  • 178. Data: 2010-06-17 10:47:44
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 16 czerwiec (środa), gdy o godzinie 18:23 *Jakub Witkowski* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    > "nieszablonowo" lecz nikomu przy tym nie przeszkadzają.

    wypowiadaj się tylko w swoim imieniu - na pewno nie znasz opinii innych
    użytkowników.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-06-17 10:46:23

  • 179. Data: 2010-06-17 11:39:19
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Tomek Glowka <s...@o...pl>

    On 17 Cze, 09:03, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > fota ta jedynie potwierdza ze:
    > 1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles
    > 2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle,
    Fota jest moze i niezla, ale nie az tak aktualna (-;

    > pas do skretu w lewo
    > ma oddzielny sygnalizator
    Nie, zaden pas nie "ma" oddzielnego sygnalizatora. A przynajmniej nie
    wprost. Owszem, jest oddzielny sygnalizator kierunkowy dla skretu w
    lewo. Ale to nie sygnalizatory swietlen okreslaja, z ktorych pasow
    nalezy skrecac. Przypisanie nastepuje poprzez znaki poziome.
    A w ogole to sygnalizatory dla poszczegolnych pasow umieszcza sie
    _nad_ tymi pasami - a nie na wysepce rozdzielajacej i ten watek uwazam
    za bezprzedmiotowy.

    Zwroc jeszcze uwage na opis sygnalizatorow w rozprzadzeniu - S-2
    oznacza że "dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym
    strzałką" (pod pewnymi warunkami - zostaly spelnione) a S-3 "dotyczą
    kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką". Nie ma
    prawnych podstaw aby w takiej sytuacji zarzucic "niestosowanie się do
    sygnałów świetlnych". No bo do ktorego _konkretnie_?

    > 3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych,
    Bylby na to jakis paragraf?

    > albo przecinajac za
    > nim linie ciagla
    Byc moze to prawda - ale na to akurat policja nie zwrocila uwagi (-:

    pozdrawiam, tomek

  • 180. Data: 2010-06-17 12:33:45
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > 2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle,
    Fota jest moze i niezla, ale nie az tak aktualna (-;

    Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do
    tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł, więc
    ten sygnał w ogóle nie był dla niego.
    A co on zrobił:
    1. z pasa do skrętu w lewo, dla którego to kierunku był nadawany sygnał
    czerwony wjechał za linię zatrzymania
    2. skręcił w prawo z pasa niezezwalającego na taki manewr
    i słusznie zostało zaproponowane ukaranie za oba przewinienia.

    Kub@