  • 141. Data: 2019-03-31 20:29:43
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2019 o 18:26, Akarm pisze:

    > Ja jeszcze nie spotkałem się z wypadkiem spowodowanym przez nadmierną
    > prędkość. Prawie wszystkie są spowodowane przez nieudzielenie
    > pierwszeństwa.

    Jakoś chyba właśnie w DC słup trakcyjny nie udzielił pierwszeństwa audi...

    > Do tego dochodzi jeszcze tylko mały procent spowodowany
    > brakiem umiejętności kierującego

    Jak ktoś wyleci przy 160 w mieście w słup to prędkość czy brak umiejętności?

    Shrek

  • 142. Data: 2019-03-31 20:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 20:29:43 +0200, Shrek napisał(a):

    > Jak ktoś wyleci przy 160 w mieście w słup to prędkość czy brak umiejętności?

    Dziura w drodze oczywiscie :-)

    J.

  • 143. Data: 2019-03-31 21:10:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 19:15, Cavallino pisze:
> [...]

    Czyli jak każdy normalny człowiek.
    Ja zawsze stosuję się bezwzględnie do PoRD, z wyjątkiem bezsensownych
    ograniczeń prędkości.
    Pewnej części ludzi wydaje się, że ograniczenia prędkości są konieczne.
    Nawet tutaj bywają głupki chcące karać za jazdę autostradą ponad 200
    km/godz, bredząc o straszliwie niebezpiecznej jeździe, jakby takie 100
    km/godz ponad limit mogło mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

    > W Polsce - zawsze można.
    > Nie widziałem nigdy jeszcze postawionego rozsądnie, a nie jeżdżę 40
    > letnim Kamazem, dla którego są stawiane standardowo ograniczenia.

    W Warszawie wyburzono budynek Spójni, bo jakieś debile przelatywały
    przez chodnik i potrafiły się rozbijać o mur. Kiedyś chciałem sprawdzić,
    jak to faktycznie wygląda i przejechałem się tamtędy jakieś 100 km/godz
    ponad dopuszczalną prędkość. I co?
    I nic! Nie widziałem żadnej trudności w jeździe.
    Tamtędy śmiało można jechać sporo szybciej, niż dopuszczona znakami
    prędkość 80 km/godz.
    Większość ograniczeń jest zupełnie bez sensu. A zagrożenie stwarzają
    praktycznie tylko matoły/melepety/kapeluszniki, takie co nie ogarniają
    samochodu i/lub sytuacji na drodze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 144. Data: 2019-03-31 21:34:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-29 o 17:00, J.F. pisze:

    > Nie, ale przy 200 sie kiedys spocilem.

    Kiepski wózek czy umiejętności?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 145. Data: 2019-03-31 21:51:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2019 o 21:32, Akarm pisze:

    > Trzeba być bezmózgiem, żeby twierdzić, że główna przyczyną wypadków jest
    > nadmierna prędkość. Albowiem takich wypadków nie ma.

    Weż jednak uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Ja sam mało co nie
    zabiłem motocyklisty - jechałem gdzieś 110@80 lekki łuczek i podjazd na
    wiadukt. Przede mną ktos jechał przepisowo, więc kierunek lusterko,
    jeszcze raz lusterko i jak byłem w połowie lewego to zorientowałem się,
    że coś jasno się zrobiło w kabinie. Nawet nie zdążyłem zareagować jak
    mnie wyprzedził. Aż sprawdziłem licznik - miałem 110, koleś miał ponad
    drugie tyle (czyli lekko ponad dwie paki, bo licznik trochę zawyża) -
    Prędkość, czy nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa? I zapewniam
    cię, że potrafię ocenić prędkość z jaką oddala się odemnie inny pojazd.

    Shrek

  • 146. Data: 2019-03-31 21:59:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2019 o 19:15, Cavallino pisze:

    > W Polsce - zawsze można.
    > Nie widziałem nigdy jeszcze postawionego rozsądnie, a nie jeżdżę 40
    > letnim Kamazem, dla którego są stawiane standardowo ograniczenia.

    Tu masz rozsądne:

    https://www.google.com/maps/@52.223229,21.04323,3a,6
    0y,94.54h,83.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8bDn80sUFN-ZSF
    mX4S8HQ!2e0!7i16384!8i8192

    a tu dla odmiany:

    https://www.google.com/maps/@52.3022058,20.9427842,3
    a,75y,93.67h,81.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1seCfIpRAHLgE5
    8pecpe_5Cw!2e0!7i13312!8i6656

    Problem właśnie w tym, że nie wiadomo które są rozsądne w miejscu gdzie
    zagrożenia nie widać. IMHO w takich miejscach gdzie widać o co biega
    żadnych specjalnych znaków i ograniczeń być nie powinnno, żeby się
    właśnie nei dewaulowały. Zawsze mnie zastanawia znak "niebezpieczny
    zakręt" przed normalnymi zakrętami - znaczy jakby znaku nie było to by
    prosto pojechali?

  • 147. Data: 2019-03-31 22:02:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2019 o 21:10, Akarm pisze:

> [...]
    > przez chodnik i potrafiły się rozbijać o mur. Kiedyś chciałem sprawdzić,
    > jak to faktycznie wygląda i przejechałem się tamtędy jakieś 100 km/godz

    Właśnie tam o mało co nie zabiłem motocyklisty, co opisałem wcześniej.
    Więc widzisz - problem nie polega tylko na tym, żeby utrzymać się na
    czarnym, ale na tym, że jadąc 180 ani ty ani inni nie widzą cię w drodze
    twojego hamowania.

    > I nic! Nie widziałem żadnej trudności w jeździe.
    > Tamtędy śmiało można jechać sporo szybciej, niż dopuszczona znakami
    > prędkość 80 km/godz.

    Obecnie tam stoi 60.

    Shrek

  • 148. Data: 2019-03-31 22:40:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 21:51, Shrek pisze:

> [...]
    > drugie tyle (czyli lekko ponad dwie paki, bo licznik trochę zawyża) -
    > Prędkość, czy nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa?

    Ale że co?
    Jakiś wypadek był? To napisz normalnie.
    Mnie też zdarza się motocyklem dobrze ponad 200 jeździć. Każdy
    motocyklista wie, że po schowaniu się za szybą (leżąc na zbiorniku), nie
    odczuwa się takiej prędkości. Co nie upoważnia innych uczestników ruchu
    do zajeżdżania drogi.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 149. Data: 2019-03-31 23:08:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-31 20:25, Shrek wrote:

    > Ja próbowałem. Swego czasu regularnie latałem 200 po A2. Dumny z tego
    > nie jestem, wstydzić też się nie wstydzę.
    >
    > 250 też było. IMHO największym zagrożeniem było... kretyńsko
    > zrealizowane ograniczenie - po prostu przy 250 było jakbyś doszedł do
    > odcinki, czyli gwałtowny koniec przyspieszania - okazywało się, że ten
    > wózek przy 250 to jeszcze dość żwawo przyspieszał, więc leciałeś na
    > kierownicę.

    No ale czy było jakieś zagrożenie

  • 150. Data: 2019-03-31 23:09:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 22:02, Shrek pisze:

    > Właśnie tam o mało co nie zabiłem motocyklisty, co opisałem wcześniej.
    > Więc widzisz - problem nie polega tylko na tym, żeby utrzymać się na
    > czarnym

    Odnoszę wrażenie, że na trzypasmowej (w porywach cztero-) jezdni nie
    powinno się zajeżdżać drogi nikomu.

    Budynek Spójni rozebrali tylko ze względu na niemożność utrzymania się
    na czarnym niektórych "kierowców".
    Zadecydowano błyskawicznie po zmiażdżeniu debila policjanta
    zatrzymującego tam samochody.

    > ale na tym, że jadąc 180 ani ty ani inni nie widzą cię w drodze
    > twojego hamowania.

    Już tutaj nieraz przerabialiśmy. Jest kilku takich, twierdzących że nie
    wolno jeździć dużo szybciej od innych.

    > Obecnie tam stoi 60.

    K.. mać! Trzypasmowa, dwujezdniowa arteria. Czyli polska norma.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl