  • 91. Data: 2019-03-28 06:59:50
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Po co tutaj piszesz?

    Prowadzisz zewnetrzny monolog wewnetrzny?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 92. Data: 2019-03-28 08:38:11
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Czytać nie umiesz? Powtórzę jak dziecku: Zbyt duża prędkość w stosunku
    > do zagrożenia które akurat się pojawiło. Większa prędkość to krótszy
    > czas na reakcję i konieczność stosowania gwałtowniejszej reakcji.
    > A IMO niemal wszystkich katastrof na filmikach udało by się uniknąć
    > przy prędkości o 10 km/h mniejszej.

    Powtórzę jak dziecku:
    Nie ma wypadków *spowodowanych* przez nadmierną prędkość.
    Przypuszczam, że nie masz problemów z rozumieniem czytanego tekstu?
    Na wszelki wypadek wspomnę jeszcze raz: tylko kretyn może twierdzić, że
    główną przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość, zwana czasem
    niedostosowaniem prędkości do warunków. Albowiem główną przyczyną
    wypadków jest nieudzielenie pierwszeństwa.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 93. Data: 2019-03-28 09:13:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 27, 2019 at 6:26:25 PM UTC+1, Akarm wrote:

    > Ja jeszcze nie spotkałem się z wypadkiem spowodowanym przez nadmierną
    > prędkość. Prawie wszystkie są spowodowane przez nieudzielenie
    > pierwszeństwa.

    Zalezy jak sytuacje interpretowac. Byly (nie chce mi sie googlac) wyroki wskazujace
    na 100% wine "zapierdalacza" w sytuacji, kiedy ktos nie ustapil mu pierwszenstwa, ale
    sad uznal, ze nie mial na to szans (np. blisko byl zakret i brak widocznosci z
    podporzadkowanej, z tego powodu bylo niskie ograniczenie predkosci...), ale gdyby
    jechal przepisowo to wypadku by nie bylo.

    Samo ograniczenie predkosci jest jakims tam kompromisem. Droga to nie tor wyscigowy
    dla zawodowcow, jadacych w 100% skupieniu na jezdzie. Trzeba brac pod uwage, ze nasz
    (i nie tylko nasze) spoleczenstwo sie starzeje i coraz wiecej starszych ludzi jezdzi
    - potrzebujawiecej czasu na reakcje.
    No i mniejsza predkosc zdecydowanie ogranicza skutki wypadku jesli juz do niego
    dojdzie. Np. ponizej 50km/h potracony pieszy ma spore szanse na przezycie.

    WS

  • 94. Data: 2019-03-28 09:53:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 09:13, WS pisze:

> [...]
    podporzadkowanej, z tego powodu bylo niskie ograniczenie predkosci...), ale gdyby
    jechal przepisowo to wypadku by nie bylo.

    Sąd nie zawsze odpowiednio ocenia. Świadczą o tym wyroki wielokrotnie
    zmieniane przez kolejne instancje.
    Niemniej, zdaję sobie sprawę z takich wyroków.

> [...]
    dojdzie. Np. ponizej 50km/h potracony pieszy ma spore szanse na przezycie.

    Ja przecież nie neguję wpływu prędkości na skutki wypadku.
    Odnoszę się tylko do informacji szerzonych przez kretynów, jakoby główną
    przyczyną wypadków nie było nieudzielenie pierwszeństwa, tylko nadmierna
    prędkość.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 95. Data: 2019-03-28 09:54:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 08:38:11 +0100, Akarm napisał(a):

    > Nie ma wypadków *spowodowanych* przez nadmierną prędkość.

    Nie istnieje "nadmierna prędkość" więc w gruncie rzeczy się z tobą
    zgadzam, ponieważ skoro taka nie istnieje to nie może powodować
    wypadków. Istnieje natomiast *nadmierna prędkość wobec zaistniałych
    okoliczności* i ta właśnie powoduje wypadki.
    Przypomnę że stojące samochody nie powodują wypadków, łącznie z tymi z
    nieudzielenia pierwszeństwa. Ilość wypadków i ich skutki rosną mniej
    więcej wykładniczo z wzrostem prędkości. Chyba temu nie zaprzeczysz?
    Podejrzewam że nasz spór jest raczej semantyczny aniżeli ideowy i jeśli
    chcemy się porozumieć to powinniśmy się zająć definiowaniem podstawowych
    pojęć, bo bez tego będziemy w kółko pieprzyć to samo.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 96. Data: 2019-03-28 10:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Ekhem, nie doczytales w ktora strone argumentowalem. :)

    Niby tak ale ja tylko chciałem wskazać brak logiki, nie argumentujac w
    zadną stronę...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 97. Data: 2019-03-28 11:27:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > wypadków. Istnieje natomiast *nadmierna prędkość wobec zaistniałych
    > okoliczności* i ta właśnie powoduje wypadki.

    Nie. Żadna *nadmierna prędkość wobec zaistniałych okoliczności* nie jest
    przyczyną wypadku. Przyczyną! Powtarzam: nie jest *przyczyną*.
> [...]

    > nieudzielenia pierwszeństwa. Ilość wypadków i ich skutki rosną mniej
    > więcej wykładniczo z wzrostem prędkości. Chyba temu nie zaprzeczysz?

    Nie zaprzeczę.
    Niemniej główna przyczyną (a w zasadzie praktycznie jedyną, bo pozostałe
    to bardzo niewielki procent) wypadków jest nieudzielenie pierwszeństwa.

    > Podejrzewam że nasz spór jest raczej semantyczny aniżeli ideowy i jeśli
    > chcemy się porozumieć to powinniśmy się zająć definiowaniem podstawowych
    > pojęć, bo bez tego będziemy w kółko pieprzyć to samo.

    Przypomnę, że nie piszę o skutkach wypadków, o możliwości uniknięcia
    wypadku, tylko o *przyczynach* wypadków.
    Każdy bredzący o prędkości jako głównej przyczynie wypadków, jest kretynem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 98. Data: 2019-03-28 11:45:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 11:27:11 +0100, Akarm napisał(a):

    > Każdy bredzący o prędkości jako głównej przyczynie wypadków, jest kretynem.

    Mógłbyś nieco powściągnąć swój plugawy jęzor.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 99. Data: 2019-03-28 12:22:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Mar 2019 11:27:11 +0100, w <5c9ca180$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie. Żadna *nadmierna prędkość wobec zaistniałych okoliczności* nie jest
    > przyczyną wypadku. Przyczyną! Powtarzam: nie jest *przyczyną*.
    > Główną przyczyną wypadków jest nieudzielenie pierwszeństwa.

    "Przyczyną wypadku było przydrożne drzewo, które nie udzieliło pierwszeństwa
    nadlatującemu samochodowi".

  • 100. Data: 2019-03-28 12:39:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Mógłbyś nieco powściągnąć swój plugawy jęzor.

    Nie mogę powściągnąć swego plugawego jęzora, albowiem mam zwyczaj
    nazywać rzeczy po imieniu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/