  • Data: 2019-05-13 20:47:27
    Temat: Re: Smartfon z USA w Polsce
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.05.2019 19:08, J.F. wrote:
    > Moze obchodzic regulatora, no i w koncu koncesja byla na GSM a nie LTE.
    > Ale byc moze zalatwia jakos po dobroci - zostawia kilka kanalow 2G dla
    > staroci.
    > Ale te koncesje sie przypadkiem nie koncza ?
    Koncesje już dłuższy czas są wydawane tzw. "neutralnie technologicznie".
    https://archiwum.uke.gov.pl/files/?id_plik=9455

    On 13.05.2019 19:08, J.F. wrote:
    > Gdzies tam przy okazji Aero2 sie przewijalo, jak to stare urzadzenia
    > przeszkadzaja operatorowi,
    > ale to bodajze o Edge chodzilo - jedno wolne wymusza wolniejsza prace
    > BTS w tym jednym pasmie ... ponoc.
    Chodziło o 3G (UMTS) i urządzenia wspierające kategorię niższą niż
    10.Sam zresztą byłem tym "dotknięty", bo pomimo, że połączenie było
    aktywne, to połączenia z Internetem nie było.
    Musiałem to "obchodzić" włączając coś przesyłającego dane w tle (w moim
    wypadku - radio internetowe).Bez zmiany SIM, po zmianie modemu na
    obsługujący kat. 10 problem ten ustąpił.
    Teraz karty Aero2 BDI mają dostęp i do 2G (GSM), i do całego 3G (UMTS)
    Plusa zamiast wcześniejszego tylko UMTS 900, więc jest to spore
    ułatwienie. Szczerze mówiąc teraz nawet nie wiem jak wygląda kwestia
    "egzekwowania" warunku modemu kategorii >=10 aktualnie.