  • Data: 2017-01-11 12:41:48
    Temat: Re: Smog
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Technicznie to nie jest żaden problem. Ogromna część Europy na zachód od nas > ma
    od wielu lat zakaz posiadania pieców do palenia stałym paliwem.

    Chyba w latach 50 był taki smog w Londynie że zmarło w jednym roku ponad 50 osób.
    Wiec angielscy gentelmeni poszli po rozum do głowy i zrobili rewolucje opałową.

    Efekt na dziś cytat :

    Zgodnie z prawem obowiązującym na terenie Unii Europejskiej, godzinne stężenie
    dwutlenku azotu w powietrzu nie może przekroczyć 200 mikrogramów więcej niż 18 razy w
    ciągu roku. Londyn zdołał osiągnąć ten limit zaledwie w 5 dni.

    Ogólnie rzecz biorąc, Londyn jest przyjaznym miejscem do życia, mimo że to miasto
    ciągle boryka się z poważnym problemem, jakim są zanieczyszczenia atmosferyczne.
    Oczywiście, Londyn nie jest najbardziej zanieczyszczonym miejscem na świecie, ale
    fakt, że zaledwie 5 dni po rozpoczęciu 2017 roku przekroczył dopuszczalny roczny
    limit zawartości dwutlenku azotu w powietrzu zdecydowanie nikogo nie cieszy.

    Zgodnie z prawem Unii Europejskiej, godzinny poziom dwutlenku azotu w powietrzu nie
    może wynieść powyżej 200 mikrogramów na metr kwadratowy więcej niż 18 razy w ciągu 12
    miesięcy. Cóż, tym razem limit ten Londyn zdołał przekroczyć w mniej niż tydzień od
    czasu rozpoczęcia 2017 roku.LondynGłównym źródłem NO2 są silniki spalinowe,
    elektrociepłownie i piece gazowe. NO2 w bardzo dużych ilościach emitowany jest przez
    samochody osobowe, ciężarowe i autobusy - dlatego jego największe stężenie występuje
    przy drogach, a także w większych miastach z gęstą zabudową. Nawet krótka inhalacja
    tym gazem prowadzi do podrażnienia i zapalenia dróg oddechowych, chorób układu
    oddechowego (takich jak rozedma płuc i oskrzeli), zaostrzenia stanów astmatycznych i
    pogorszenia stanu przy istniejącej chorobie serca. Szacuje się, że dwutlenek azotu
    prowadzi do około 9500 zgonów rocznie.

    Wniosek: Cywilizacja zabija

    > Wystarczy jak ktoś z naszego samorządu napisze serię emaili do tamtych

    To byłoby najprostsze rozwiązanie.
    Tylko kto by na tym zarobił?

    I kolejny cytat :

    Bajki ilustrowane są zdjęciami, na których widać, jaki jest straszny. To zdjęcia map
    Europy. Nad Wisłą dominuje kolor czerwony, a miejscami nawet czarny - tam, gdzie
    Smoga jest najwięcej. Nie wychyla się on poza granice naszego Królestwa - tam na
    zdjęciach jest zielono. Cyrkulacje powietrza na Smoga nie działają. Ledwo troszkę
    przekroczy Odrę i zawraca - tak się boi tamtejszej liberalnej demokracji. Nie
    wiadomo, jak mu się udało ukrywać nad Wisłą, bo mapy są z 2012 roku, a niewielu o nim
    wcześniej słyszało.

    tak mi się przypomniało
    miałem kiedyś wykłady z Ochrony środowiska.
    Nudy...
    Ale jedno zapamietałem.
    Ze względu na różę wiatrów jaka jest w Krakowie
    to jakość powietrza ma większy wpływ Huta Katowice niż d. Sędzimir