  • Data: 2020-05-23 21:26:50
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.05.2020 o 20:56, cef pisze:

    > Daj spokój. ok 100km/h to jest jakieś 27m/s. Jak szeroki jest pas ruchu
    > w mieście?

    Trzy metry. Razem 6.

    > I ile czasu potrzebuje pieszy na jego pokonanie?

    Spacerowym tempem (3,6km/h) - 6 sekund.

    > 3-4 sekundy?

    Trzy i pół sekundy to daje jakieś 7 km/h. Trochę szybko.

    > Jeśli ktoś nie dostrzega samochodu
    > z odległości 100m

    Nie, nie. 136km/h to w okolicach 40m/s. Razy 6 sekund to 240 metrów.
    plus powiedzmy 3 sekundy zapasu to 360 metrów - trochę inaczej niż twoje
    100 metrów - prawda? A skoro zakładamy, że można 140 to czemu nie 180
    albo 220? I robi się "niecały" kilometr. O tym mówię - tych jadących 90
    ogarniesz. Tych 180 nie.

    Jak wchodzili to krystek był w okolicach następnego przejścia:

    https://www.google.pl/maps/@52.2831586,20.9265101,3a
    ,40.9y,53.69h,86.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1skeyxBZS8A1n
    t14LamImWrQ!2e0!7i13312!8i6656

    Nie tego co widzisz - następnego - tak tego co go nie widzać na tym
    zdjęciu - w praktyce trochę lepiej widać, ale szału nie ma.

    i dodatkowo nie potrafi ocenić
    > choćby akustycznie jego prędkości,

    Powodzenia w oganiania prędkości na pół kilometra. Ponadto nie wszyscy
    muszą być dwudziestolatkami z idealnym wzrokiem, refleksem, słuchem i
    spiętymi jajami. Emertyci i dzieciaki też mają prawo żyć.

    > W praktyce wygląda to tak, że da się spokojnie przejść i właśnie
    > ten brak praktycznego podejścia Cię ośmiesza.

    Daje się, dopóki nie trafisz na takiego krystiana. A potem idioci piszą
    na internetach, że to twoja wina, bo nie potrafią paru liczb dodać i
    podzielić.

    > Sprawiasz wrażenie jakbyś ruch drogowy znał tylko z teorii,
    > a przecież jeździsz motocyklem, więc powinieneś mieć
    > we krwi sporo rezerwy wobec zachowań innych uczestników ruchu.

    Mam - i powiem ci z praktyki, że paranoid mode nie jest wcale dobrym
    rozwiązaniem dla bezpieczeńśtwa ruchu. Jakieś tam założenia co do
    idiotyzmu innych musisz poczynić, bo inaczej nie da się żyć.

    --
    Shrek