  • 11. Data: 2009-01-09 20:23:34
    Temat: Re: Sony A100 i szumy
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Osobiście nie, ale mogę podzielić się pytaniem: dlaczego podgląd GO jest
    > dla Ciebie kluczowym (prócz ceny, oczywiście) kryterium przy zakupie
    > lustrzanki APS-C?

    W mojej analogowej lustrzance niema podglądu GO i przez to nie jedno
    zdjęcie zwaliłem.
    TM

  • 12. Data: 2009-01-09 20:32:38
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    masti pisze:

    > szumy są duże na wyższych ISO. W zasadzie daje się używać tylko 100 i
    > 200. No może jeszcze 400. z zalet bardzo wygodne ustawianie wszystkiego
    > na 2 pokrętłach. Praktycznie nie trzeba korzystać z menu.

    Tu mnie zmartwiłeś. ISO 800 i 1600 mógłbym sobie podarować, ale 400 ...
    TM

  • 13. Data: 2009-01-09 20:36:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    TM pisze:

    > W mojej analogowej lustrzance niema podglądu GO i przez to nie jedno
    > zdjęcie zwaliłem.

    No ale dobrodziejstwo fotografii cyfrowej to natychmiastowy podgląd i
    możliwość powtórzenia zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-01-09 20:36:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    TM pisze:

    > Tu mnie zmartwiłeś. ISO 800 i 1600 mógłbym sobie podarować, ale 400 ...
    > TM

    Obejrzyj najpierw próbki tego 400ASA, a jak masz wątpliwości to wydrukuj
    w labie w docelowym formacie i ponownie oceń.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-01-09 20:40:20
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > No ale dobrodziejstwo fotografii cyfrowej to natychmiastowy podgląd i
    > możliwość powtórzenia zdjęcia.

    W sumie to masz racje, ale nie zawsze można powtórzyć.
    TM

  • 16. Data: 2009-01-09 21:13:30
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 21:40:20 +0100, TM napisał(a):

    > W sumie to masz racje, ale nie zawsze można powtórzyć.

    Hm, jak nie ma czasu na powtarzanie, to i nie ma na zabawy w podglądanie
    GO?
    pzdr
    Piotr

  • 17. Data: 2009-01-10 07:48:58
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > A to prawda. Widać, że się obraz przyciemnia i widać że się zmienia zakres
    > ostrości. Tylko, czy dla każdej koleżanki warto kupować manualną matówkę?
    > ;)

    Dla kazdej to nie ale jakoś trzeba zachęcić jak pokazywanie znaczków już nie
    działa :)

  • 18. Data: 2009-01-10 08:32:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > A mnie przestało to bawić. Szczególnie jak chcesz sprawdzić podgląd na
    > f/16 :P

    Staram się nie wyjeżdżać poza f/12 :)

    > A to prawda. Widać, że się obraz przyciemnia i widać że się zmienia
    > zakres ostrości. Tylko, czy dla każdej koleżanki warto kupować manualną
    > matówkę? ;)

    Ale dobra matówka daje po prostu komfort i przyjemność :) Taka do której
    trzeba pstrykać i oglądać na LCD to już średnio :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 19. Data: 2009-01-10 09:29:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Witam wszystkich!
    > Zastanawiam się nad kupnem A100 z uwagi na to że jest to najtańszy
    > aparat z podglądem głębi ostrości (chyba że się mylę).
    > Jedyne co mnie martwi to szumy - słyszałem że są duże. Może się ktoś
    > podzielić doświadczeniami.

    Nie sluchaj onanistow tylko rob zdjecia.

    A100 ma slabe odszumianie - dzieki temu obraz ma wiecej
    drobnych detali niz w innych aparatach 1Mpix, ale czasami
    widac niewielki szumek nawet na 100ISO. Niemniej ma on
    charakter zblizony do ziarna ze slajdu 100ISO a nie budyniu
    waniliowego jaki serwuja niektore aparaty.

    Jesli tylko bedziesz poprawnie najwietlal zdjecia tak ze nie
    trzeba bedzie ich potem sztucznie "podciagac" to efekty beda
    dobre.
    Tyle na 100ISO - wyzszych czulosci nie uzywam - nie sa potrzebne
    do robienia zdjec jakie mnie interesuja.

    Jesli cierpisz na przypadlosc "musze miec 1600ISO bez szumu"
    to rozgladaj sie za innym aparatem albo lepszym lakarzem ;)

  • 20. Data: 2009-01-10 09:31:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A100 ma slabe odszumianie - dzieki temu obraz ma wiecej
    > drobnych detali niz w innych aparatach 1Mpix, ale czasami

    Hehehe jaki dowcip wyszedl :) Mialo byc 10Mpix oczywiscie.