  • 21. Data: 2019-02-22 10:42:38
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Ja się właśnie miałem pytać, czemu nie stosuje się elektrycznych sprężarek.

    Coś pewnie się stosuje, lub będzie, widać po osprzęcie jaki się
    projektuje/buduje/testuje w branży samochodowej.

    A czy to ma sens - moim zdaniem nie bardzo. Turbina z którą miałem
    cokolwiek wspólnego, to "drobiazg", a 7.5kW z instalacji szło. Jak
    myślisz, skąd tą energię się bierze?

    Miłego.
    Irek

  • 23. Data: 2019-02-22 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

    > [...]

    > Moc jest OK, ale w odpowiednim, tj. niezbyt dużym, aucie. Śmieszy
    > mnie marketingowy absurd polegający na nazywaniu dużych, ciężkich
    > aut z wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV?
    > WTF!? W rajdach ludzie ścigają się raczej małymi autami. Chociaż z
    > drugiej strony… Ciągnikami siodłowymi też się ścigają… :-)
    > Aczkolwiek chyba nikt ich nie nazywa sportowymi. :-)

    Nie przesadzajmy. Nawet wysoki SUV z 400kucami pod maska pojedzie bardzo
    agresywnie.
    A ze inaczej niz nisko osadzony samochĂłd sportowy?
    Dlatego nazywa sie sportowy sUV a nie sportowy sportowy...

    Pomijam niekonsekwencje i absurd - po co 400KM w cywilnym ruchu jezeli
    jednoczesnie mowimy o bezpieczenstwie i ekologii...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 22. Data: 2019-02-22 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Powiedz to uczestnikom rajdu Paryż-Dakar.

    Trzeba jednak uczciwie dodac ze tamte samochody z drogowymi łączy to ze i
    te i te maja 4 koła i silnik :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 24. Data: 2019-02-22 10:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Podobne dywagacje można przenieść na np. rowery. Kupują se kolarzówki,
    > czasem w cenie auta, a potem nawet po DDRach jeździć nie potrafią :-D
    >
    > I co im powiesz? Są dziećmi dwóch pedałów? :-D

    Mysle ze mozna wymyslic jeszcze nawet bardziej nietrafne porównania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 25. Data: 2019-02-22 11:10:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 09:59:50 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Trzeba jednak uczciwie dodac ze tamte samochody z drogowymi łączy to ze
    > i te i te maja 4 koła i silnik :)

    Kolega zapomniał jeszcze o kierownicy. A na poważniej, to ja takim jeżdżę
    na co dzień...

    Mateusz

  • 26. Data: 2019-02-22 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest ...

    > Niekoniecznie. Duża moc daje wielką wygodę w poruszaniu się po
    > drogach. Przy prędkościach dużych (autostradowych?) aby kogoś
    > wyprzedzić i nie czekać długo na rozpędzenie tym bardziej wypada
    > mieć sporo pod maską.

    Ty mowisz wygode, a ja powiem ze potem czesto wychodzi z tego brawura i
    nadmierna pewnosc siebie. Brak konsekwencji - ogranicza sie predkosci,
    niebezpieczne miejsca a jednoczesnie daje narzedzie do wyprzedzania tam,
    gdzie własciwie sie nie powinno no ale szybkie auto to zdazy.

    > Pomijam, że frajda z jazdy takim samochodem
    > też nie powinna być pomijana.

    Zapewne.

    > Kłopot zaczyna się wtedy, gdy ktoś nie jest przyzwyczajony do
    > dynamiki samochodu i zwyczajnie jest zaskakiwany jego zachowaniem.
    > Wtedy robi się niebezpiecznie.

    Niebezpiecznie robi sie przede wszystkim wtedy kiedy do takiego auta
    wsiada osoba która do takiego samochodu mentalnei nie dorosła.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 27. Data: 2019-02-22 12:01:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 10:59, Budzik pisze:

    > Nie przesadzajmy. Nawet wysoki SUV z 400kucami pod maska pojedzie bardzo
    > agresywnie.

    Ale tylko po prostej;)

    Shrek

  • 28. Data: 2019-02-22 13:29:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 10:59:50 +0000, Budzik wrote:
    > Niebezpiecznie robi sie przede wszystkim wtedy kiedy do takiego auta
    > wsiada osoba która do takiego samochodu mentalnei nie dorosła.

    Powiedziałbym raczej że niebezpiecznie jest zawsze - a to dlatego, że
    każdemu odbija. Tak już człowiek jest licho skonstruowany. Cechy
    osobnicze mają jedynie wpływ na to, jak często.

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-02-22 13:49:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Kolega zapomniał jeszcze o kierownicy. A na poważniej, to ja takim
    > jeżdżę na co dzień...

    Jakim? Takim jak na dakarze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 30. Data: 2019-02-22 13:49:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale tylko po prostej;)

    IMO przesadzasz. Jak trzeba to pojedzie agresywniej od wiekszosci
    miejskich jezdzideł. A ze nie da rady jakiemus sportowemu gt...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.