  • 11. Data: 2019-02-21 23:47:03
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-21 20:12, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > Dla mnie to jest klasyczny przedłużacz penisa. Nie rozumiem tej
    > fascynacji niektórych mocami i przyspieszeniami. Co, nie mieli dość
    > blaszanych samochodzików w dzieciństwie?
    Moc jest OK, ale w odpowiednim, tj. niezbyt dużym, aucie. Śmieszy mnie
    marketingowy absurd polegający na nazywaniu dużych, ciężkich aut z
    wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV? WTF!? W
    rajdach ludzie ścigają się raczej małymi autami. Chociaż z drugiej
    strony... Ciągnikami siodłowymi też się ścigają... :-) Aczkolwiek chyba nikt
    ich nie nazywa sportowymi. :-)

  • 12. Data: 2019-02-21 23:52:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-21 20:37, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > Nie ma co generalizować - niewykluczone, że w niektórych zastosowaniach
    > faktycznie trzeba mieć mocną maszyną.
    Oczywiście, że trzeba mieć. Już kiedyś tutaj wspominałem, że mój bolid
    75 KM / 110 Nm, chociaż w zupełności wystarcza do normalnej jazdy po
    mieście, to do ciągania przyczepy z gruzem jednak słabo się nadaje. :-)

  • 13. Data: 2019-02-22 07:27:35
    Od: p...@g...com

    --Śmieszy mnie marketingowy absurd polegający na nazywaniu dużych, ciężkich aut z
    wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV? WTF!?

    wikipedia pomoze

    Rozpowszechnione w Polsce tłumaczenie terminu Sport Utility Vehicle jako "samochód
    sportowo-użytkowy" jest błędne. Nie chodzi bowiem o połączenie cech samochodu
    sportowego (np. Toyota GT86) i użytkowego (np. VW Transporter), lecz o samochód,
    który jest przeznaczony do aktywnego stylu życia, dla osób uprawiających różne formy
    sportu i aktywnego wypoczynku na łonie natury[2].

    zaczelo sie od Range Rovera a marketing pompowal i skonczylo na takich popierdulkach
    jak Renault Kadjar z mocarnym silnikiem 1,3 :-) wjedziesz na kazdy kraweznik w
    miescie no i na dzialke dojedziesz o ile droga utwardzona, moc i potega normalnie :-)

  • 14. Data: 2019-02-22 08:46:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Feb 2019 23:52:39 +0100, JDX wrote:

> [...]
    > 75 KM / 110 Nm, chociaż w zupełności wystarcza do normalnej jazdy po
    > mieście, to do ciągania przyczepy z gruzem jednak słabo się nadaje. :-)

    Moja Nadieżda ma 70KM, a przyczepki - z gruzem, drewnem, sianem... wożę
    bez problemu.

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-02-22 08:48:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Feb 2019 23:47:03 +0100, JDX wrote:
> [...]
    > wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV? WTF!? W
    > rajdach ludzie ścigają się raczej małymi autami.

    Powiedz to uczestnikom rajdu Paryż-Dakar.

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-02-22 10:07:13
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 12:20, T. pisze:

    > Ps. Jakie jeszcze auta mają elektryczną sprężarkę?

    Ja się właśnie miałem pytać, czemu nie stosuje się elektrycznych sprężarek.

  • 17. Data: 2019-02-22 10:08:05
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 14:22, nadir pisze:

    > To jest szeroki zakres?

    Też to zauważyłem.

  • 18. Data: 2019-02-22 10:11:13
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-21 o 20:06, Poldek pisze:
> [...]
    paliwa w l/100 km: 6,8 - 6,6*, łączna emisja CO2 w g.km:   177 - 172*), podobnie jak
    jego poprzednik pierwszej generacji,

    > Jeszcze trochę, a do jazdy po zakupy w Lidlu potrzebny będzie sportowy ciężarowy
    miliard pierdyliald koni, rozpędzający się z pod świateł do czysetki w ułamku
    nanosekundy. Co wykończy ludzkość? Sama się wykończy.

    Spokojnie.
    Volkswagen ma jeszcze w swojej ofercie inne samochody do wyboru.

  • 19. Data: 2019-02-22 10:23:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-22 o 07:27, p...@g...com pisze:
> [...]
    kraweznik w miescie no i na dzialke dojedziesz o ile droga utwardzona, moc i potega

    Ciekawie to Samar podzielił w swojej wyszukiwarce - osobno są samochody
    sportowo-rekreacyjne i osobno - terenowo-rekreacyjne. Co ciekawe -
    kategorii "terenowe" nie ma :-)
    W tej pierwszej zakwalifikowali fiata 500c, Smarta, Mini, Mazdę Mx-5, z
    drugiej strony cenowej - Aston Martin, Lamborghini, Ferrari, Porsche i
    mercedesy.
    W tej drugiej: Dacia Duster, Renault Captur, Kia Stonic, C3 Aircross,
    ....Kand Rover Range Rover, Bentkley Bentayga Muliner (widział ktoś?),
    Labmborghini Ursus (to skrzyżowanie wyścigówki z traktorem?), Maserati
    Levante.
    Ta druga klasa to dla mnie właśnie pomieszanie SUV-ów z terenówkami.
    T.

  • 20. Data: 2019-02-22 10:37:35
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Dla mnie to jest klasyczny przedłużacz penisa. Nie rozumiem tej
    > fascynacji niektórych mocami i przyspieszeniami. Co, nie mieli dość
    > blaszanych samochodzików w dzieciństwie?

    Niekoniecznie. Duża moc daje wielką wygodę w poruszaniu się po drogach.
    Przy prędkościach dużych (autostradowych?) aby kogoś wyprzedzić i nie
    czekać długo na rozpędzenie tym bardziej wypada mieć sporo pod maską.
    Pomijam, że frajda z jazdy takim samochodem też nie powinna być pomijana.

    Kłopot zaczyna się wtedy, gdy ktoś nie jest przyzwyczajony do dynamiki
    samochodu i zwyczajnie jest zaskakiwany jego zachowaniem. Wtedy robi się
    niebezpiecznie.

    Miłego.
    Irek.N.