  • Data: 2014-10-17 12:28:26
    Temat: Re: Sprawność ładowania akumulatorów Li-Ion
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) :

    > Ladunek to prad * czas.
    > Energia to prad * napiecie * czas.

    Pewna umowność nazwy ładunku. Utożsamiałem to z energią. Przy
    ładowaniu ma znaczenie, by wiedzieć czy źródło wystarczy do
    naładowania aku.

    87% to tak sobie. Czyli mnożnik 1.15 - o 15% więcej energii trzeba
    wpakować.

    Pewne uproszczenie tak Pi razy oko wskazuje, że aku litowy o Energii
    6.7Wh może być naładowany przez 4 aku niklowe o pojemności 1400+15%,
    czyli 1600mAh. I to powinno wystarczyć. Zakładając że litowy jest
    rozładowany do minimum i naładowany do maksimum.

    > Laduje, rozladowuje, liczy mAh ... tylko ladowanie moze trwac 3h,
    > rozladowanie 6h, a trzeba pare razy powtorzyc dla rzetelnosci i
    > jeszcze pilnowac, bo automatycznie przechodzi do nastepnej fazy i
    > kasuje wynik.
    >
    > Tylko to NiMH - tam ladowanie ma nadmiar ladunku. Ale moge przerywac
    > wczesniej, tylko budzik trzeba..

    Aaaa... Było tak od początku, że o NiMH chodzi. Myślałem, że o
    litowe. Do R6 też mam taką ładowarkę :-)

    Byłoby fajnie, gdyby takie ładowarki liczyły też energię. W
    watogodzinach.
    Czy to do tych niklowych czy kwasowych.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600