    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stłuczka - ile sie czeka na pieniadze z polisy sprawcy
    Date: Tue, 4 Aug 2015 01:08:12 +0200

    W dniu 2015-08-03 o 23:26, Tomasz Pyra pisze:

    > Zasadniczo wiele przypadków choroby jest jakoś tam przez kogoś zawinionych
    > (najczęściej przez samego chorego).
    > Dowodzenie może trudniejsze, ale nie w tym rzecz.
    >
    > O skutecznym dochodzeniu odszkodowania za chorego pracownika to nie
    > słyszałem, no ale kto to wie co sąd postanowi?

    > Raczej nie zadziała, ale oczywiście próbuj, bo teoretycznie jest jakaś
    > szansa.
    > Zawsze jest szansa na rewolucję w stanie prawnym i uznania uprawnionej
    > nieobecności pracownika za szkodę dla pracodawcy :)
    >
    > Bo gdyby to pracownik zginął w wypadku który sam spowodował, to jakie
> [...]

    Przede wszystkim problem polega na tym, że odszkodowanie należy się
    poszkodowanemu w wypadku - czyli w przypadku tegoż pracownika *jego*
    utracony zarobek jest możliwy do uzyskania. Ale już pracodawca tego
    pracownika nie jest przecież poszkodowanym w wypadku. Trudno bowiem
    uznać, że pracownik jest majątkiem pracodawcy, aby mówić o szkodzie na
    majątku pracodawcy.

    Idąc dalej tropem myśli dd(d) należałoby dojść do wniosku, że z powodu
    tegoż wypadku to tak ze 100 firm powinno się zgłosić po odszkodowanie,
    wszak ten łańcuszek strat nie kończy się tylko na dd(d) - ot, chociażby
    Sephora ma na pewno straty związane z tym, że żona dd(d) nie kupi sobie
    perfum z uwagi na niezrealizowany kontrakt męża.

    --
    Liwiusz