  • 51. Data: 2019-04-01 19:46:07
    Temat: Re: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5ca0b228$0$19240$426a74cc@news.free.fr...

    > 4K?
    > Cyfrowe wyjście?

    Jak w opisie/rankingu odtwarzaczy DVD podana jest informacja
    o cyfrowym wyjściu?

    Jacek

  • 52. Data: 2019-04-01 20:22:33
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    > PS. Jeżeli chcesz odtwarzacz napisy z plików srt, to odtwarzacz musiałby mieć
    > możliwość odtwarzania plików XVID.

    W podanym przeze mnie przykładowym odtwarzaczu na stronie:
    https://allegro.pl/oferta/odtwarzacz-dvd064s-emperor
    -5s-divx-napisy-usb-mp3-6672842001

    - w nazwie odtwarzacza jest podane: DIVX,

    - natomiast w opisie

    Kodowanie napisów: Odtwarzanie DVD/XviD z polskimi znakami .txt, .sub, .srt, .mpl

    Już się w tym gubię. Odtwarzacz powinien mieć Xvid czy DivX żeby wyświetlał napisy?

    Najprościej byoby kupić odtwarzacz DVD który ma "wszystko". Odtwarzacz BD nie jest
    mi potrzebny, bo takich płyt nie mam i raczej już nie będę miał.

    Jacek

  • 53. Data: 2019-04-02 07:07:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 169.costam to Windows nadaje, jak mu sie pobranie adresu IP przez DHCP
    > nie uda.
    >
    > Czyli komunikat jakby prawidlowy - siec (router) nie przypisala adresu
    > sieciowego do laptopa.
    >
    > Tylko kto mialby przypisac - telewizor ?

    Jak to jest wpiete bezpośrednio laptop-telewizor to może być jeszcze
    potrzebny cross-over.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2019-04-02 09:58:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 01 Apr 2019 19:46:07 +0200, Jacek wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Jak w opisie/rankingu odtwarzaczy DVD podana jest informacja o cyfrowym
    > wyjściu?

    "HDMI"

    Mateusz

  • 55. Data: 2019-04-02 10:47:04
    Od: robot <a...@o...pl>

    > "HDMI"

    Ale jeszcze przecież DVI może być.

  • 56. Data: 2019-04-02 11:37:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-02, robot <a...@o...pl> wrote:

    > Ale jeszcze przecież DVI może być.

    To zależy, bo może być też toslink / spdfi (rca) i wcale nie tak rzadko
    w dvd się zdarza. Ale jeśli jest to hdmi vs dvi to jest to jeden pies
    warty przejściówki za parę zł.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2019-04-02 12:04:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 11:34:43 +0200, w <5ca1db2b$0$489$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał
    >
    > Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie moim problemem. :-)

    > Odtwarza mp4, nie odtwarza mkv - muszę robić konwersję do avi.

    To rób kompresję do mp4 -- będzie szybka i bezstratna.
    Ewentualnie dźwięk trzeba będzie tylko rekompresować.

    > Jak/czym?
    > Znalezienie działającego programu MKV -> AVI zajęło mi trochę czasu.
    > (jako mkv ściągą mi się czasami filmiki z YouTube, z kursów językowych)

    ffmpeg -i source.mkv -c copy destination.mp4
    albo
    ffmpeg -i source.mkv -c:v copy destination.mp4 (jeżeli wcześniejsze wyrzuci
    błąd)

    A DVD do mp4:
    ffmpeg -i
    "concat:VTS_01_1.VOB|VTS_01_2.VOB|VTS_01_3.VOB|VTS_0
    1_4.VOB|VTS_01_5.VOB" -c
    copy outfile.mp4

    (skasuj ew. te VOB-y, jeżeli jest za dużo)

    ffmpeg znajdziesz w necie, uruchamia się z linii komend (ściągnij zipa i
    wyciągnij z niego sam ffmpeg.exe)

    > Dodatkowe dzięki.

    > Nigdy nie korzystałem z połączenia mojego telewizora "bezpośrednio" z Internetem,
    > chociaż wiem, że taka możliwość istnieje. (natomiast nie ma przeglądarki).
    > Programy TV odbieram za pośrednictwem dekodera UHD88, podłączonego
    > do routera.

    A dekoder ma wsparcie do DLNA?
    Bo jeżeli nie, to prościej od razu z TV.
    Ale gdzie tam jest program od ostwarzania z serwera plików to już musisz
    samodzielnie znaleźć albo zapytać kogoś kto zna ten TV.

  • 58. Data: 2019-04-02 12:05:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 11:51:05 +0200, w <5ca1df01$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > Nie mam pojęcia jak wysyłać cokolwiek z laptopa na TV za pośrednictwem
    > WiFi?
    > Może za pomocą kabla? Mam kabel do podłączenia do RJ-45 w laptopie.
    > Gdzie go podłączyć w telewizorze? Będzie dzialać? Niczego nie zepsuję?

    Tu nie pomogę, bo nie wiem jak bezpośrednio.
    Ciągnij przez router -- da radę.

  • 59. Data: 2019-04-02 12:08:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 12:01:45 +0200, w <5ca1e182$0$497$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

    > Przepraszam, że pytałem. Zalazłem z tyłu telewizora (mam trochę utrudniony
    > dostęp) 3 porty Euro, LAN i (chyba) HDMI.
    >
    > Teraz, jak rozumiem, muszę znalęźć na Youtube jak wysłać coś tym kablem
    > z WMP do telewizora. Mam nadzieję, że niczego nie zepsuję.:-)

    1. Telewizor podłącz do router (przez wifi, ale można i kablem -- jak
    wygodniej).
    2. Laptop zakładam już jest podłączony do routera :)
    3. Na laptopie dodaj w WMP jakiś mp4 do biblioteki (albo jpg). Dodaje się całe
    foldery do bibliotek Wideo lub Obraz.
    4. Na TV odpal program od odtwarzania multimediów, powinien zobaczyć laptopa
    jako Media Server (tu nie pomogę więcej, nie znam TV).
    5. Odtwarzaj mp4 na TV.

  • 60. Data: 2019-04-02 12:09:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Apr 2019 12:37:01 +0200, w <5ca1e9c5$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > i dymek z napisem: Stan: Ograniczenie lub brak łączności, a po rozwinięciu:
    > "Możesz nie mieć dostępu do internetu lub niektórych zasobów sieciowych.
    > Ten problem wystąpił ponieważ sieć nie przypisała adresu sieciowego do tego
    > komputera".
    > Po wybraniu szczegóły:
    > Adres IP: 169.254.67.95 , Maska podsieci: 255.255.0.0
    > Wygląda na to, że to połączenie jest traktowane jak próba połączenia z Internetem,
    > chociaż "normalne" połączenie ( i ikonka) działa prawidłowo.
    >
    > Za mało wiem żeby robić takie rzeczy.:-(

    Nie podłączaj kablem TV z laptopem, tylko użyj sieci lokalnej (czyli oba
    urządzenia muszą być podłączone do routera).