    From: "Roger(OS)" <s...@z...hell>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szukam płyty pod NAS
    Date: Wed, 7 Nov 2018 15:59:32 +0100

    Dnia Tue, 6 Nov 2018 06:32:42 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > FreeNAS nie jest Linuksem, tylko xBSD (konkretnie bodajże
    > FreeBSD).

    Dokładnie tak jak piszesz, nie wypisywałem tego bo i po co komu te
    informacje.

    > A system wspiera rzeczony kontroler?

    Oczywiście.

    Wracając do tematu.
    Mam kompletny sprzęt (prawie bo bez płyty gł.):
    karty TV/CAM, kamery, RAM, dyski 8x 1TB, 2x 2.5Tb, pudło, zasilacz,
    klawisze, mycha, wentylatory zmodernizowane do podłączenia pod dyski 3,5"
    (tak by utrzymać 30-40*C ), rozdzielacze napięcią pod rzeczone wyżej
    wentylatory, oraz mini centralka do regulacji obrotów wentylatorów wewnątrz
    obudowy jak i na HDD (rezystory za kilka zł) cały sprzęt jest, nie ma tylko
    płyty głównej.

    Widzę, że z używanych ciężko coś dostać spełniającego moje (chyba) niezbyt
    wygórowane wymagania.
    Zostaje mi zatem kupno nowej, z milionem pierdółek które w serwerze NAS
    wykożystane nie będą...

    Patrzyłem nawet w chinach na płyty "przemysłowe" - ceny kosmiczne, a
    różnica taka, iż obsługuje ISA ;-) No i może inne komponenty użyte.