  • 61. Data: 2018-09-20 15:00:47
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 20 Sep 2018 11:05:01 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > Przyczynę prawidłowo podał wcześniej JF (na co odpowiedziałem

    Ale to nie usprawiedliwia OSP, że nawet załączając fonty nie umie
    zrobić lekkiego pliku (to w kontekście do czego świat zmierza).

    --
    Marek

  • 62. Data: 2018-09-20 15:44:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale my nie chcemy programow pisac, tylko ksiazke drukowac :-)
    >
    > jak piszesz "31 setlinewidth " to to nie jest najkrotsza forma zapisu.

    /w {setlinewidth} def

    -- i już możemy używać najkrótszej formy zapisu.

    > No coz, ja tam pare programow w PS napisalem, za pomocą edytora ASCII,
    > ale absolutnie nie twierdze, ze napisalem je lepiej niz inni :-)

    Nie wiem czy więcej napisałem, czy "tylko" poprawiłem. Mogę więc
    powiedzieć, że lepiej.

    > Skoro oni dokladaja mase rozkazow ... to moze jednak wiedza co robia

    Większość postscriptu powstaje w wyniku działania programów, które
    ktoś wcześniej napisał. One, te programy, na pewno nie wiedzą.
    Ich twórcy też raczej nie.

    > Wez ten swoj edytor ksiazek, napisz "Hello World!" i zobacz jaki duzy
    > plik PS z tego wyjdzie :-)

    %!PS
    /Times-Roman findfont 48 scalefont setfont
    72 720 moveto (Hello, World!) show showpage

    > Tak chyba nie calkiem, bo naswietlarnia przyjmuje PS a nie PDF :-)
    > A z kolei acrobat nie chce slyszec o PS.

    Gostscript przyjmuje jedno i drugie. Naświetlarki też już tak
    (choć PS w praktyce raczej rzadko).

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2018-09-20 16:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]

    >%!PS
    >/Times-Roman findfont 48 scalefont setfont
    >72 720 moveto (Hello, World!) show showpage

    Nie nie - wez ten edytor co uzywasz do ksiazek, nie wiem czy to Word,
    Openoffice, czy vi+Tex, otworz nowy dokument, wpisz tam "Hello World",
    rob wydruk do PS ... i zacytuj co wyszlo.

    No zachodzi ciekawe pytanie - czyj PS jest lepszy - Twoj, czy ich :-)

    J.

  • 64. Data: 2018-09-20 17:01:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie nie - wez ten edytor co uzywasz do ksiazek, nie wiem czy to Word,
    > Openoffice, czy vi+Tex, otworz nowy dokument, wpisz tam "Hello World",
    > rob wydruk do PS ... i zacytuj co wyszlo.

    %%Page: 1 1
    TeXDict begin 1 0 bop 166 255 a Fa(Hello)240 b(World!)p
    eop end
    %%Trailer
    userdict /end-hook known{end-hook}if
    %%EOF

    Przed tym dołączył standardowy prolog długości kilku kB. Standardowy,
    przekopiowany z pliku. Czasem każę mu wstawić inny lub dodaję własny.

    > No zachodzi ciekawe pytanie - czyj PS jest lepszy - Twoj, czy ich :-)

    Akurat ten jest bardzo dobry, lepszego bym nie napisał. Ale w większości
    przypadków programy (napisane przez ludzi) generują taką postscriptową
    kaszanę, że nikt się w tym nie łapie.

    Jarek

    --
    Ludzie ludziom zgotowali ten los.

  • 65. Data: 2018-09-20 20:52:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie narzekaj, co zaloze lokate w Idei to dostaje 5MB na emaila.
    > Regulaminy jakies, zasady ... a podstawowych danych lokaty nie ma :-)

    Masz tam konto? Ja chyba zlikwiduję. Od stycznia czekam na wysyłkę karty,
    jak mi poprzednią ukradki (zastrzegłem, nie wzięli kasy). A mnoże wiesz, jak
    ich pogonić?

    > A tu ... zdaje sie, ze jest mozliwosc "osadz czcionki w pliku pdf".
    > Bez fontu 40kB, z fontami 1.1MB - brzmi rozsadnie.

    Nowa-stara moda, doczepiania do kompilatu piszącego "Dzień dobry" megabajta
    danych... a raczej chyba śmieci.

    > A klient nie musi miec Windows, i skad ma wziać Ariala do druku ...

    Kiedyś gdzieś wysłałem coś, powiedzmy, ze *.DOC, a tu mi płaczą, że DOCa nie
    mają, że chcą PDF. Może to był inny zestaw, ale to tak, jakbyś do firmy w
    Londynie napisał po angielsku, a oni płaczą, że uni umiejo tylko po
    francusku.
    Kiedyś kumpel prosił, aby mu ulotkę jakiegoś polskiego hotelu wydrukował.
    OK, drukarka jest, działa, dawaj, dziabnę. Jeny, jaki bal z tym miałem...
    Najgorsze, najbardziej skomplikowane PDFy, zajmowały mi w buforze, hnn...
    powiedzmy, 30-40 MB. Ten, nagle mi podgląd wspomina coś o 84 MB, a tu: 1.
    drukarka ma 64 RAM (chcę rozbudować), 2. port LPT (jak się da, wstawię USB,
    moduł jest wymienny), więc trwało to od wuja czasu (spora część na
    przetworzenie przez drukarkę, HP4550CLJ), ale się zaparłem i odczekałem.
    Obrazek okazał się tak rozpieprzony, że nie wiadomo, gdzie góra, gdzie dół.
    Ale, to nie drukarka nawaliła. Foxit, akurat trafiło na wersję, która nie
    umiała tego przetworzyć i wyprodukowała bajzel. Na szczęście kolejna dała w
    buforze coś 30-kilka MB i poszło w chyba 2 minuty, obrazek nareszcie w
    całości. Ale i tak, inne tego typu PDFy, zajmowały mi w buforze nawet
    poniżej megabajta, nie wiem, jakiego gówna hotel użył, by zrobić prospekt,
    maleńki dwustronny folderek A5, a nawet A4, to czemu tak... Ani komplikacji,
    ani superwyszukany układ, zwykła "laurka", którą w paincie dziecko dla Mamy
    zrobi w 5-10 minut. No, może w kwadrans.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 66. Data: 2018-09-20 20:56:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/20/2018 11:17 AM, Queequeg wrote:
> [...]
    9qf4WoUZja4A8L
    > Na pendrive jest tablica partycji z jedną partycją typu 40 (Venix 80286),

    To raczej nie to. Zerknij do publikacji jaką podrzuciłem. To jakaś
    nietypowa partycja, pewno hp unix, pewno sobie tylko ukradli numerek.

    Ogólnie mało mnie interesuje co tam jest ale zainteresowało mnie po co
    dwa i to jakoś tak mało profesjonalnie jak na HP.

  • 67. Data: 2018-09-20 21:02:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > No tak, ale wtedy osadza się tylko te znaki które są faktycznie
    > wykorzystane w dokumencie, a nie cały zestaw Unicode włącznie ze
    > starożytnymi glifami perskimi.

    Takowoż panie. Cały czas dociekam, co kieruje... i kim kieruje, że kompilat
    tego skomplikowania (Tu: Basic)
    10 k=0:REM linia zbędna w większości dialektów, ale jest, aby na pewno
    zacząć od zera
    20 k=k+1
    30 PRINT " ";k;
    40 GO TO 20
    potrafi się skompilować do ponad megabajta... Ki diabeł?
    Skoro w kompilatach osadza się rzeczy, których przez 25 lat ani jedna osoba
    na świecie, ani razu nie użyje, a świrus zainfekuje i się rozstrzeli, bo
    dołączony śmieć ma dziurę, której nikt nie zauważył poza crackerami i
    hackerami.
    ...To co, nie osadzi się alfabetów połowy świata w np. pisemku typu "Urząd
    po rozpatrzeniu sprawy postanowił przychylić się do wniosku". Podpisy,
    pieczatki, data...? Po tzw. rympał? A może się upiję i zechcę sobie to
    przetłumaczyć na staroperski? A co za problem jeszcze dokompilować liczby
    podwójnej precyzji, zmienne stałoprzecinkowe, tablice wielowymiarowe... do
    zwykłego "PRINT k", czy pisemka z administracji?

  • 68. Data: 2018-09-20 21:09:40
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Tak, to prawda. Kupowałeś tańszy modem ale mogłeś go używać tylko pod
    > Windowsem.

    Kiedyś. Dziś byle linux, którego odpalę, steruje mini, aż miło.

  • 69. Data: 2018-09-20 21:49:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > 30 PRINT " ";k;
    > 40 GO TO 20
    > potrafi się skompilować do ponad megabajta... Ki diabeł?

    Nie diabeł, tylko interpreter. To, że coś stało się plikiem wykonywalnym,
    nie znaczy, że zostało skompilowane. Do interpretera zosatł dołączony
    zapis programu i tyle. Ale ja na basiku znam się słabo.

> [...]
    > jedna osoba na świecie, ani razu nie użyje, a świrus zainfekuje
    > i się rozstrzeli, bo dołączony śmieć ma dziurę, której nikt nie

    Nie, w kompilatorach tak nie jest, nie osadza się nadmiarowych rzeczy.
    Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować poprzedni kod (mam nadzieję, że
    licencja tego nie zabrania). Wygląda teraz tak:

    10 k=0 ! linia zbędna, ale co mi szkodzi sieknąć komentarz
    20 k=k+1
    30 PRINT *, k
    40 GO TO 20
    50 END

    Zapisałem to w pliku "hf5bs.f", a następnie wydałem zaklęcie:

    gfortran hf5bs.f -o hf5bs

    Skompilowało się do pliku "hf5bs" o długości 8968 bajtów. Działa.
    Następnie "strip hf5bs" -- i już jest 6352. Też działa.

> [...]
    > wniosku". Podpisy, pieczatki, data...? Po tzw. rympał? A może
    > się upiję i zechcę sobie to przetłumaczyć na staroperski?

    To się osadzi drugi zestaw, ze staroperskim. Nie takie rzeczy żem
    po pijaku robił.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2018-09-20 22:50:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie diabeł, tylko interpreter. To, że coś stało się plikiem wykonywalnym,

    Mnie akurat chodzi o kompilację.

    > nie znaczy, że zostało skompilowane. Do interpretera zosatł dołączony
    > zapis programu i tyle. Ale ja na basiku znam się słabo.

    No, ja nawet narzędzia dyskowe sobie pisałem na Commodore.
    Kolejne za mną chodzi - defragmentator dysków Komodzianych... A problem przy
    dużych plkikach jest, bo ruch pozycjonera trochę trwa.

    > Nie, w kompilatorach tak nie jest, nie osadza się nadmiarowych rzeczy.

    Jarku, drobna różnica - "w kompilatach" vs "w kompilatORach"...

    > Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować poprzedni kod (mam nadzieję, że
    > licencja tego nie zabrania). Wygląda teraz tak:

    To jeden z programików że tak powiem, szkoleniowych, gdy ktoś zaczyna w
    tymże programować. Moje dialekty na PC, traktują numer linii nie jako numer,
    lecz etykietę, równoważną np., ":dupa", wtedy, np. robiąc podprogram, robisz
    nie "GOTO 20", lecz "GOTO dupa", to samo także z GOSUB.
    Nie ma na niego żadnej licencji.

    > 10 k=0 ! linia zbędna, ale co mi szkodzi sieknąć komentarz

    A Róbta Co Chceta panie, byle program chodził.

    > 20 k=k+1
    > 30 PRINT *, k

    Nie mam w swoich dialektach wersji z gwiazdką... zamiast spacji? Niektóre
    wykonania, zależnie od dialektu, nie wstawiają spacji przed liczbą dodatnią,
    a jak już mam "nasrać", to "nasrać" choćby z odrobiną elegancji, by każda
    kup...wróć, liczba, miała odstęp jednej spacji od kolejnych.

    > 40 GO TO 20
    > 50 END

    Nie skompiluje się bez END?

    > Zapisałem to w pliku "hf5bs.f", a następnie wydałem zaklęcie:
    >
    > gfortran hf5bs.f -o hf5bs

    Acha, bo to Fortran... Ponoć dobrze się nadaje do obliczeń na liczbach
    zespolonych?

    > Skompilowało się do pliku "hf5bs" o długości 8968 bajtów. Działa.
    > Następnie "strip hf5bs" -- i już jest 6352. Też działa.

    I o to chodzi. Pewnie jakieś drobne procedurki, trudno, przeboleję, ale nie
    2 mega...
    Tak mi zostało po sytuacji, gdy działałem, a do dyspozycji, jeszcze przed
    C64, miałem ledwie 3.5 kB RAM (VIC-20 bez rozszeszeń pamięci), a kładłem na
    tym programy znacznie bardziej skomplikowane i musiałem się postarać, aby
    się zmieściły i ruszyły.

    > To się osadzi drugi zestaw, ze staroperskim. Nie takie rzeczy żem
    > po pijaku robił.

    Ależ czemu nie, dla siebie, czy dla zabawy między znajomymi, albo dla
    zajebania konta spamerowi, to i obraz ISO, jakiegoś Pingwina, przerobiony na
    ciąg HEX, albo nawet każda liczba jako obrazek BMP 24bpp. Ale jak ma np.
    Babula Stefula, odebrać pismo z ZUS o rencie i jej pisemko wypierniczy
    system w kosmos, bo zeżre tyle zasobów (jak to DC++ potrafił - po jakimś
    czasie chciało mu się objąć we władanie ponad 10 tys, obiektów GDI, czego
    system już nie wytrzymywał i "bardzo śmiesznie" machał zawartością ekranu),
    że pośle system w kosmos... to już nie jest OK. Pismo dla BS (zbieżność z
    moim nikiem przypadkowa) powinno być zwięzłe, czytelne, lekkie, bez
    pierdyliona niepotrzebnych Babuli gówien, których i tak nie widać, ale wiszą
    i ważą.