  • 41. Data: 2018-12-27 14:12:01
    Temat: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-27, miab <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    23-19%2C5-FHD-J3060-4GB-500GB-iHD-DVD-Win10Home/103

    > Nawet do neta nie starczy
    > https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Celer
    on+J3060+%40+1.60GHz&id=2852

    Dwa miesiące temu poszedł w odstawkę mój Optiplex gx620 z Pentium D /
    2.8GHz. To miało passmark ~580 i służyło mi bez problemu do Libreoffice
    i jak najbardziej współczesnych stron www. Odstawiłem wyłącznie dlatego,
    że nie mogłem rozszerzyć pamięci ponad 4GB.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-12-27 15:30:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-27 o 14:05, Chris pisze:

    23-19%2C5-FHD-J3060-4GB-500GB-iHD-DVD-Win10Home/103

    > Na śniadanie to polecam jajecznicę a nie bzdury które tu płodzicie.
    >
    > Od lat używam Celerona G3220 i nie widzę z nim problemów do pracy biurowej.

    Jesteś pewien?

    J3060 CPU Mark: 968
    G3220 CPU MArk: 3132

    Twój jest ponad trzykrotnie szybszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2018-12-27 15:58:45
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-12-27 o 15:30, Adam pisze:

    23-19%2C5-FHD-J3060-4GB-500GB-iHD-DVD-Win10Home/103

    > Jesteś pewien?
    >
    > J3060 CPU Mark: 968
    > G3220 CPU MArk: 3132
    >
    > Twój jest ponad trzykrotnie szybszy.

    Magia cyferek, zupełnie jak w telefonach. Dawno w to nie wierzę ...

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 44. Data: 2018-12-27 17:33:13
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > No toć mówię: Wymienić głośne wiatraki. Albo je wyłączyć. Albo
    > udoskonalić odprowadzanie ciepła, np. zmienić zasilacz na taki z
    > wiatrakiem w dnie.

    Jak już wcześniej odpisałem, to same nieprawdy (może poza wyłączaniem
    wiatraków, nie próbowałem). Zmienić wiatrak można, kwestia przerobienia
    wtyczki. Zmienić chłodzenie na jakiś tower z ogromnym wentylatorem - to
    samo, otwory montażowe na płycie są standardowe, oczywiście nie zmieści
    się w SFF, ale niewiele droższe są poleasingowce w obudowach minitower,
    do których bez problemu wsadzi się też dowolny zasilacz ATX, także
    pasywny/półpasywny. Takie komputery to nie tylko idealny tani zestaw do
    domu, ale i w dobie absurdalnie wywindowanych cen DDR4 także do gier, po
    zmianie zasilacza wystarczy dołożyć jakiegoś GTX1060 czy RX570. Takie
    "nie poddające się modyfikacji" te Delle.

  • 45. Data: 2018-12-27 17:39:01
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/12/2018 8:18 pm, Irokez wrote:

    > A co tam masz?
    > Bo może wystarczy wsadzić dysk SSD i trochę RAM'u?
    > Po takim zabiegu mojemu tacie dalej wystarcza Laptop 17" Dell'a z Intel
    > Core 2 Duo P8700 i 4 a może i 8GB RAM (nie pamiętam).

    A ja wlasnie kupilem Intel NUC z Celeronem, SSD i podlaczylem do TV.
    Do tego oddalem swoja bezprzewodowa klawiature i myszke i hula Ubuntu.

  • 46. Data: 2018-12-27 17:40:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 17:33:13 +0100, knrdz napisał(a):

    > Zmienić chłodzenie na jakiś tower z ogromnym wentylatorem - to
    > samo, otwory montażowe na płycie są standardowe,

    Oczywiście, jeśli przewidujesz wymianę skrzynki oraz zasilacza to też
    popieram Della :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2018-12-27 17:50:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Magia cyferek, zupełnie jak w telefonach. Dawno w to nie wierzę ...

    Dobrze napisałeś. Ty nie wierzysz. Natomiast jeśli cokolwiek polecasz,
    postaraj się napisać jakie są plusy i minusy. Ja, procka który ma mniej
    niż 1000 punktów w passmarku, nie poleciłbym nawet wrogowi.
    A teraz najlepsze. gość pisze że ma C2D. pomińmy te najwolniesze modele
    i wylosujmy że ma (chyba ze napisał jaki - nie znalazłem) e8200
    który ma..... tam tara tam 1800 punktów.
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core2
    +Duo+E8200+%40+2.66GHz&id=950

    ToMasz

  • 48. Data: 2018-12-27 17:51:44
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Oczywiście, jeśli przewidujesz wymianę skrzynki oraz zasilacza to też
    > popieram Della :)

    Jakiej znowu skrzynki? Zasilacz sam chciałeś wymieniać na takich z
    wentylatorem 120mm, napisałem że się da, oczywiście w Dellach które mają
    zasilacz o takich rozmiarach, czyli nie w SFFach (dodatkowo wcześniej
    pisałem że bezproblemowa wymiana zasilacza na standardowy ATX kończy się
    na Dellach z procesorami intel core trzeciej generacji, z Haswellami
    wprowadzili własną wtyczkę i konieczne jest dokupienie adaptera).
    Wymieniać niczego, a w szczególności zasilacza nie musisz, zawsze
    montowali markowe (w przeciwieństwie do "nowych" komputerów marki
    Składax), w tych z i5 albo i7 często nawet z certyfikatem 80plus gold.

  • 49. Data: 2018-12-27 18:05:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 17:51:44 +0100, knrdz napisał(a):

    > Jakiej znowu skrzynki?

    Napisałeś "Zmienić chłodzenie na jakiś tower" co odebrałem jako
    propozycję zmiany skrzynki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2018-12-27 23:32:42
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Dec 2018 17:50:18 +0100
    doszła do mnie wiadomość <q02vsa$ja6$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

> [...]
    >i wylosujmy że ma (chyba ze napisał jaki - nie znalazłem) e8200
    >który ma..... tam tara tam 1800 punktów.

    Jeśli chodzi o test przeglądarkowy, tu mamy(sortowane po Jetstream):
    https://dev1.notebook-check.com/index.php?id=2436&so
    rt=b_338_919&deskornote=2&archive=1&id=2436&perfrati
    ng=1&or=0&showBars=1&3dmark06cpu=1&sunspider=1&octan
    e2=1&jetstream=1&cpu_fullname=1&l2cache=1&l3cache=1&
    tdp=1&mhz=1&turbo_mhz=1&cores=1&threads=1
    https://tiny.pl/tq595
    Można sobie wyrobić zdanie na ten temat.

    Co do konkretnych www, to do niedawna przodował morele.net, ale coś
    poprawili i jest znacznie lepiej.
    Mam gdzieś link do dziada, który ładuje się tak z 10x wolniej niż
    wp.pl ale teraz go nie znalazłem(jakiś portal technologiczny, jak
    sobie przypomnę, to może zapodam).
    Można podać też tomshardware.com, ale widziałem gorsze padaczki.

    Oczywiście jak się ma I7 nowej generacji uświrdlony na stałe na 5GHz,
    to kłopoty mijają.

    Generalnie trend jest taki, że więcej GHz(3.7 minimum) i 4 rdzenie
    fizyczne jakoś jeszcze działa, ale za dwa-trzy lata to też będzie
    trup.