    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Taśmy LED - załamka
    Date: Thu, 1 Dec 2016 09:55:32 +0100

    dyskusyjnych:o1on6b$r7o$...@n...chmurka.net...
    >5 lat temu zainstalowałem pod szafkami w kuchni taśmy LED.
    >4m taśmy biorą 2A. Sekcje po 3 LEDy mają 2,5cm. Z tego wynika, że
    >przez każdy LED płynie 12,5mA. Sądziłem, że to jest na tyle mały
    >prąd, że te LEDy będą wieczne.

    Ale chlodzenie takie sobie.

    >Przy okazji wymiany zasilacza (bo piszczał) zwróciłem uwagę (nie
    >mieszkam tam) jak one tragicznie słabo i nierówno teraz świecą. Przed
    >wymianą zasilacza myślałem, że to jego wina, ale nie to LEDy się
    >"wypaliły".

    A nie oporniki ?

    >Macie jakąś wiedzę czy to jest cecha wszystkich takich taśm, czy może
    >są jakieś, że można liczyć na znacznie dłuższą pracę?

    No coz, tak z 10 lat temu, to mogles w katalogach nowych, bialych LED
    popatrzec na rubryke "zywotnosc".
    Duza nie byla.

    5 lat temu nie sprawdzalem. No ale tez to byly LED dosc wysilone.

    >Ciekawe jaki byłby efekt (w sensie trwałości) jakby dać równolegle
    >dwie taśmy i obniżając napięcie dać 2 razy mniejszy prąd w LEDa?

    Musialbys zamontowac 3 i opisac wyniki za 5 lat :-)

    Albo 3 testowe kawalki podlaczyc na stale - ciekawe, czy za miesiac
    (700h swiecenia) byloby juz cos widac ...

    J.