  • Data: 2014-12-18 16:45:41
    Temat: Re: Telewizory kineskopowe
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Czolem,
    >
    > Czy jakas firma robi jeszcze kineskopowe TV?
    > Nie toleruje sztucznego, przeostrzonego obrazu z LCD-kow i innych
    > plazm-srazm (tak, te najdrozsze tez przyprawiaja mnie o oczoplas) i chetnie
    > zabezpieczylbym sie na tym odcinku, bo moj Thompson ma juz ponad 20 lat.

    Ostatnie kineskopowe, jakie widywałem w sklepach, to były Panasoniki
    jakieś 6 lat temu. Typowa przekątna - w granicach dwudziestu paru cali i
    oczywiście format 3:4. Poszukaj na Allegro, E-bay pod kontem producenta
    a może trafisz na stosunkowo młodą sztukę. Nie potrafię powiedzieć, czy
    były dobre i jak się miały do stojących obok LCD-eków. Po prostu
    zarejestrowałem fakt ich istnienia. Thomsony jakoś szczególnie doskonałe
    jakościowo nie były ale nie potrafię ich porównać do Panasonica.

    Jeżeli nowoczesne TV przyprawiają Cię w sklepie o oczopląs, to spróbuj
    je poustawiać pod swoje potrzeby. Mają naprawdę szerokie możliwości
    konfiguracji i zmieniły sie na przestrzeni ostatnich kilku lat.
    To co jest w sklepie mi również nie odpowiada ale wystarczy zmiana trybu
    np. z "dynamiczny" na "film" i już jest zupełnie inaczej. Niektóre TV po
    prostu mają tryb o nazwie "sklepowy" (przy okazji blokujący regulacje) i
    tam wszystko jest pojechane na maksimum, co faktycznie źle wygląda ale
    ludziom się podoba. Do tego jeszcze sprawdź jak zareagujesz na parametr
    o nazwie "podświetlenie". Nie myl z jasnością, ustawianą obok kontrastu
    i nasycenia. Zmniejszyłem ten parametr z maksymalnego 20 do 13 i tak już
    pozostało. Obraz jak dla mnie jest znakomity. Jedyne co jeszcze
    zrobiłem, to podłączyłem zewnętrzne głośniki, bo wbudowane pierdziawki
    nie brzmią zbyt dobrze. W końcu obudowa nie ma czym rezonować.
    Telewizor Samsung, 22 cale, full HD, sygnał - cyfrowa kablówka.
    To tylko takie moje dywagacje, bo ja również długo się opierałem ale nie
    żałuję decyzji. Nawet "Stawka większa niż życie" z TVP1 HD wyglądała
    bardzo dobrze. Kanały TV w rozdzielczości SD wyglądają dobrze ale to
    zależy od nadawcy.

    Maciek