    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Temperatura procesora
    Date: Sat, 11 Apr 2020 17:06:16 +0200

    "Krystek" 5e8ce070$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Wyłączy. Procek ma zakodowaną temperaturę Tmax. Płyta główna
    > odczytuje ten parametr i jeśli dostaje sygnał od proca, że
    > jest krytyczne przekroczenie temperatury to odłącza proca.

    Znienacka czy najpierw ostrzeże? Jakie są to temperatury?
    Zapewne różne CPU mają różne -- gdzie szukać i czego? CPU
    raportują wiele temperatur -- z wielu termometrów.

    Może u mnie nie ma zwisów, lecz gwałtowne odcięcia spowodowane
    przegrzaniem CPU? Pod WXP mam ostrzegacz softowy zapowiadający
    wyłączenie i dający mi czas na mą reakcję, ale pod W10 program
    ten (NHC) nie pracuje.

    Zwisy pod W10 wyglądają inaczej niż pod WXP.

    Zwisy pod WXP znam bardzo dobrze, natomiast zwisy pod W10 były tak
    rzadko, że im nie przyjrzałem się starannie, lecz mogę powiedzieć,
    że zwisy pod W10 wyglądają inaczej niż zwisy pod WXP.

    Raz pod 32W10 nastąpił zwis w chwil kilka po uruchomieniu systemu,
    dlatego raczej powodem nie jest przegrzanie -- był to jedyny zwis,
    jaki miałem pod 32W10. Pod 64W10 miałem więcej niż jeden zwis...

    Pomiędzy chłodnicami i CPU raczej ;) nie ma pasty termoprzewodzącej.
    Temperatura CPU pod 64W10 sięga 85 °C -- nie wiem, której części CPU.
    Mając chwilę czasu -- przyjrzę się staranniej.

    --