eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie? › Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
  • Data: 2017-08-10 16:41:18
    Temat: Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 sierpnia 2017 18:18:09 UTC+9 użytkownik d...@g...com
    napisał:
    > Cześć,
    > Jest to mój pierwszy post tutaj, choć czytam to forum już od paru miesięcy.
    Chciałbym was spytać o opinię na temat pewnej tezy, bo nikt się ze mną w pracy nie
    zgadza ale równocześnie nie ma innych argumentów jak przeczucie.

    > Gorąca (100*C), wilgotna (wręcz mokra) wstęga papieru wychodzi z parownika i
    przez powiedzmy 30m transportowana jest w otwartej przestrzeni hali, po walcach (w
    tym chłodzących) do nawijania w role. Podczas tej drogi, jej temp. spada do 30*C.
    > W tym czasie ulatnia się z niej wilgoć, i spada nawet poniżej wartości jaką
    papier osiąga sam pozostawiony w atmosferze hali(spada do 2% podczas gdy papier
    pozostawiony w atmosferze hali naciąga ostatecznie około 4%).
    > Pytanie, czy prędkość z jaką przesuwa się papier ma wpływ na tempo tego suszenia?
    Jeżeli tak, to czy większa prędkość utrzyma więcej wilgoci czy przyspieszy jej
    oddawanie?

    > Nie chcę Was czymkolwiek sugerować ale moim zdaniem prędkość przy stałej drodze
    nie ma znaczenia, mam swoją tezę ale najpierw chciałbym posłuchać Was.

    A nie próbowałeś zbudować równaia różniczkowego i go rozwiązać dla kilku parametrów?

    > Ps. O co chodzi z tymi "Solution Manual"? Spory spam tego jest.

    Ja to w Googlu zaznaczam jako spam. Jeśli więcej użytkowników zacznie to robić, to
    Google Groups zacznie to banować.