eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie? › Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
  • Data: 2017-08-10 13:55:43
    Temat: Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-10 o 11:18, d...@g...com pisze:
    > Cześć,
    > Jest to mój pierwszy post tutaj, choć czytam to forum już od paru miesięcy.
    Chciałbym was spytać o opinię na temat pewnej tezy, bo nikt się ze mną w pracy nie
    zgadza ale równocześnie nie ma innych argumentów jak przeczucie.

    > Gorąca (100*C), wilgotna (wręcz mokra) wstęga papieru wychodzi z parownika i
    przez powiedzmy 30m transportowana jest w otwartej przestrzeni hali, po walcach (w
    tym chłodzących) do nawijania w role. Podczas tej drogi, jej temp. spada do 30*C.
    > W tym czasie ulatnia się z niej wilgoć, i spada nawet poniżej wartości jaką
    papier osiąga sam pozostawiony w atmosferze hali(spada do 2% podczas gdy papier
    pozostawiony w atmosferze hali naciąga ostatecznie około 4%).
    > Pytanie, czy prędkość z jaką przesuwa się papier ma wpływ na tempo tego
    suszenia? Jeżeli tak, to czy większa prędkość utrzyma więcej wilgoci czy przyspieszy
    jej oddawanie?

    > Nie chcę Was czymkolwiek sugerować ale moim zdaniem prędkość przy stałej drodze
    nie ma znaczenia, mam swoją tezę ale najpierw chciałbym posłuchać Was.

    Papier oddaje wilgoć do warstewki powietrza, która do niego bezpośrednio
    przylega.
    Jeżeli nie ma przewiewu, to po pewnym czasie ta warstewka powietrza
    nasyca się wilgocią do 100% i przestaje odbierać wilgoć z papieru.
    Wprawdzie jakiś transport wilgoci istnieje dzięki zjawisku dyfuzji wody
    w powietrzu, ale jest on niewielki.
    Taka sytuacja ma zapewne miejsce z wilgotnym nieruchomym papierem na hali.

    Dla papieru ruchomego, tempo suszenia, zależy od sprawnego usuwania
    wilgotnej warstewki powietrza kontaktującego się z papierem.
    Prędkość przepływu powietrza powinna być dostosowana do prędkości jego
    nawilżania.
    Dalsze jej zwiększanie nie da wyraźnych korzyści.
    Powietrze na hali powinno być stale wymieniane, lub osuszane.

    WM