eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla Model 3: jednak silnik z magnesami › Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
  • Data: 2017-08-24 18:10:49
    Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
    >>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
    >>> efekty przy
    >>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
    >>> mniejszych
    >>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    >>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
    >>> połączony z
    >>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
    >>> magnetycznym
    >>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
    >>> się
    >>> dałyby magnes o zmiennym polu.
    >
    > IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
    > szczotki.
    > Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
    > daje.
    >
    > Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
    > Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
    > prady, aby uzyskac taki sam moment.
    > Czyli straty rosna.
    >
    > Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
    > szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
    > A moze nie ?
    >
    >>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    >>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
    >>
    >> To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
    >> jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
    >
    > Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
    >
    > Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
    > Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
    > inna niz w drugim.
    > OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
    >
    > Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
    > A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
    > nieoszczedne sie wydaje.
    >
    >
    Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w
    podobnej obudowie do silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: