-
Data: 2017-08-24 15:50:51
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
>> efekty przy
>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
>> mniejszych
>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
>> połączony z
>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
>> magnetycznym
>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
>> się
>> dałyby magnes o zmiennym polu.
IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
szczotki.
Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
daje.
Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
prady, aby uzyskac taki sam moment.
Czyli straty rosna.
Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
A moze nie ?
>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>
>To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
>jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
inna niz w drugim.
OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
nieoszczedne sie wydaje.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.17 18:10 Pszemol
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=