eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla Model 3: jednak silnik z magnesami › Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
  • Data: 2017-08-24 15:50:51
    Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
    >> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
    >> efekty przy
    >> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
    >> mniejszych
    >> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
    >> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
    >> połączony z
    >> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
    >> magnetycznym
    >> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
    >> się
    >> dałyby magnes o zmiennym polu.

    IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
    szczotki.
    Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
    daje.

    Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
    Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
    prady, aby uzyskac taki sam moment.
    Czyli straty rosna.

    Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
    szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
    A moze nie ?

    >> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
    >> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
    >
    >To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
    >jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

    Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

    Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
    Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
    inna niz w drugim.
    OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.

    Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
    A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
    nieoszczedne sie wydaje.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: