  • Data: 2017-06-25 13:58:21
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/25/2017 11:37 AM, Shrek wrote:
    > To sobie policz, albo wygooglaj. Wychodziło na to, że produkcja to
    > średnio licząc tyle co 80kkm użytkowania.

    Niemożliwe zeby w tym artykule tego nie uwzględnili. Przecież to by była
    czysta propaganda jesli zanieczyszczenia spaliniaka nie uwzględniały by
    jego produkcji.

    > spierać - z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie na to, że tak. Ale ty się
    > upierasz, że CO2 z komina tesli jest inne niż CO2 z rury spaliniaka.

    Jak odpowiednio uprościsz to tak.

    Podobnie jak gówno jest gównem bez względu na to czy bysmy srali po
    ulicy czy do kanalizacji, prawda? A jednak niektórzy widza różnicę.

    > Dostałeś odpowiedź. Z grubsza tyle co zrobienie 80kkm.

    Podsumujmy:
    a) produkcja passeratti kosztuje X CO2
    b) produkcja Tesli kosztuje X CO2
    c) jazda passerati przez 80kkm kosztuje X CO2
    d) jazda Teslą przez 80kkm kosztuje 0 CO2 (lub niewiele).

    Wychodzi mi na to ze Tesla generuje 2x mniej CO2.

    Zapytam więc jeszcze raz: ile CO2 kosztuje produkowanie samochodów
    spalinowych? Jesli tego nie uwzględniono w obliczeniach to mamy czystą
    propagandę i porównanie do Afryki jest na miejscu.

    > No to fajnie, ze słyszysz głosy, ale od tego są konkretni ludzie. Na
    > grupie o samochodach akurat twoje problemy w urojeniami są OT.

    Myślisz że mam problemy z urojeniami? Już tracisz argumenty i zaczyna
    się walenie po mordzie ;) Szybko.

    > Dlaczego? Skoro "możesz" sobie łapać z komina to i z rury. Sam pisałeś,
    > że cena nie gra roli:P

    Cena nie gra woli jeśli nie jest duża. Podobnie jak nie używa się w
    każdym domu oczyszczalni gówna bo taniej jest zrobić jedną wiekszą. Co
    nikomu nie broni kupić własną.

    > LOL - tak jak znalazła się u VW. Taki sam przepis wystarczy i możesz
    > sobie zakładać kondomy na rurę wydechową zamiast komina.

    W przypadku rynku samochodowego nazwyczajniej zabrakło kontroli. To
    czesty przypadek jak zostawia się implementację przygłupom. Co zrobić,
    wyciągnąć wnioski i dalej przykręcać śrubkę.

    > Mnie nie pytaj. Takie mamy i tyle. Widzę, że jak dla ciebie to wystarczy
    > żeby zrobić przepis i zdelegalizować całe to CO2.

    Dokładnie tak to działa. Zrobisz akcyze dla elektrowni weglowych i
    *nagle* okaże się że prąd z atomu jest zarąbisty a co właczysz telewizor
    to będą pustaki polityczne zapewniać że nic lepszego nie wymyślono i oni
    tylko tak przebiegle czakali na właściwy moment. To tylko problem
    polityczny i tego czy jakaś partia boi się palonych opon.

    > E tam. Niby czemu? To tak jabyś pisał, że z biegiem życia hamuje coraz
    > słabiej. Jak coś się psuje, to się naprawia i tyle.

    Naprawia sie przez wycinanie filrów czastek stałych, zaślepianie EGR,
    dolewanie świństw do olejów/paliwa. Nie tylko u nas.

    Po drugie wspłczesny samochod bazuje na odczytach czujników które z
    czasem psują bądź rozkaliborwują sie, wtryski zaczynają lać itd. Nie,
    ani jeden samochód 5-letni nie będzie miał spalania równie dobrego co
    nowy z fabryki.

    > Jasne - bo tesla to marzeniami jest napędzana.

    Prądem z atomu, watru badź słońca. Żyj przyszłością - za chwilę
    elektronie na paliwa kopalne będa nieopłacalne. Szcujue się że gdzieś
    koło 2040.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-15/s
    olar-power-will-kill-coal-sooner-than-you-think

    > Weź ty się politycznie wyreguluj. Bo na razie to próbujesz politycznie
    > wyregulować fizykę i chemię - CO2 to CO2 i nie ważne czy z tesli z
    > komina czy z dupy wzięte (choć akurat z dupo to może mieć znaczenie, bo
    > się tam w jakimś cyklu zamyka).

    A gówno czy na chodniku czy w kanalizacji to też żadna różnica.