  • Data: 2017-06-25 12:00:55
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2017 o 11:44, J.F. pisze:

    > Dorzuc sprawnosc kopalni. I w zuzytym pradzie, i w wyposazeniu.

    To żeby porównać trzeba by sprawność wydobycia ropy i rafinacji. Choć
    pewnie rzeczywiście węgiel wypada słabiej od ropy. No ale z drugiej
    strony jak do ropy dodasz koszty wprowadzania demokracji...;)

    > W optymalnym punkcie pracy.
    > W praktyce to mysle ze co najmniej 2x wiecej.

    Możnaby się zabrać za obliczenia od dupy strony. Współczesne autobusy
    miejskie palą koło 60l/100 (swoją droga Ikarusy paliły 35;). I policzyć
    ile tramwaj "pali na 100".

    > Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu.
    > O ile wiem - to sie bardzo rzadko robi, byc moze wcale.

    Faktycznie rzadko - musi być drugi tramwaj, który tą energię odbierze.
    Więc na ogół grzejesz opory na dachu. Z drugiej strony tesla zapewne coś
    odzyskuje. Być może wychodzi porównywalnie a nie więcej co2 z tesli, jak
    myślałem.

    Shrek