    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: To się narobi...
    Date: Sat, 08 Dec 2012 14:58:25 +0100
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9r0gd$q8p$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <50c1c23c$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <k9sp6a$e5q$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <k9t8i7$udv$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9tuq3$kjd$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9v75l$npr$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>

    Dnia 2012-12-08 14:34, Użytkownik PK napisał:

    > "Chyba wszyscy" oznacza, że może wszyscy a może nie wszyscy,
    > przy czym moim zdaniem "wszyscy" jest znacznie bardziej
    > prawdopodobne.

    Czyli potwierdzasz że nie wszyscy a co najwyżej że jest to
    mocno prawdopodobne. Ale to w dalszym ciągu nie to samo. :-)

    > Ale ja nie mówię, że wszyscy w CH. CH ich nie zatrudnia. CH wynajmuje
    > powierzchnię firmom i te firmy robią tam sklep, w którym pracują
    > 3 osoby.
    >
    > Jeśli mówię "w mojej firmie", to też mam na myśli konkretnie mój
    > zakład pracy w tym budynku (co jest trochę nieścisłe, ale chyba
    > potocznie akceptowalne, logiczne). Ani nie cały budynek (w którym firm
    > jest chyba 6 - wliczając administrację), ani naprawdę całą firmę (która
    > ma 2 centrale i wiele przedstawicielstw).

    No to wszyscy w tym "twoim zakładzie pracy w tym budynku" dojeżdżają
    komunikacją miejską ? Jeśli tak to napisz ile to osób i jakie to
    stanowiska pracy.

    > Mogą, ale przyjeżdżają zbiorkomem. Ludzie nie wybierają komunikacji
    > publicznej tylko dlatego, że nie stać ich na samochód lub nie mieliby
    > go gdzie zaparkować.

    Ja nie twierdziłem z jakiego powodu wybierają komunikację.
    Świetnie rozumiem że bardzo często w przypadku dużych miast
    komunikacja bywa szybsza i wygodniejsza a nawet tańsza.
    Ale pamiętam też o całej masie przypadków kiedy to własny
    samochód jest szybszy i wygodniejszy a bywa że i tańszy.

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten fragment (przecinki?), ale
    > generalnie nie masz racji.
    > Po pierwsze: w ogólności nie jest prawdą, aby dojazd z
    > "miast-satelitów" do pracy był trudniejszy czy mniej wygodny niż
    > poruszanie się tylko po mieście (jeśli to rozumiesz przez "sypialnię",
    > bo chyba inaczej rozumiemy ten termin). Zazwyczaj (jeśli nieźle
    > wybierzesz miejsce zamieszkania oraz miejsce pracy) może być
    > dużo wygodniejszy i trwać krócej.

    Zostaw miasta satelity i dzielnice dużych miast bo tam przeważnie
    nieźle funkcjonuje komunikacja miejska, popatrz na mniejsze miasta
    i całą masę miejscowości je otaczających gdzie większość mieszkańców
    prace ma w mieście a komunikacja publiczna funkcjonuje w godzinach
    szczytu lub wcale.

    > Po drugie: nigdzie nie twierdzę, że wszyscy na świecie dojeżdżają
    > komunikacją miejską. Cały czas mówię tylko, że istnieją firmy, gdzie
    > tak właśnie jest.

    Cały czas proszę o konkretny przykład takiej firmy.

> [...]
    > (bo jest łatwiej o miejsca) i resztę przechodzi lub korzysta z KM,
    > to IMO dojeżdża do pracy samochodem. Bo w samochodzie spędza
    > większość czasu i bo dokłada swój samochód (w istotny sposób)
    > do obciążenia dróg, a to przecież właściwie chodzi w takich dyskusjach.
    > Jeśli Twój kolega dojeżdżałby autem kilometr np. na stację kolejową,
    > potem 15 minut jechał pociągiem, a potem szedł 1.5km od stacji do pracy,
    > to uznałbym, że dojeżdża pociągiem, ponieważ w pewnym sensie pozostałe
    > formy transportu (choć mogą zajmować mu więcej czasu) są podporządkowane

    Pokonuje dwadzieścia kilka kilometrów samochodem, ale potem ma
    jeszcze kilka kilometrów do przejechania komunikacją miejską.