    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Date: Sat, 10 Oct 2015 19:54:18 +0000 (UTC)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dlaczego sobie sam życie utrudniasz?

    Właśnie chcę je sobie ułatwić...

    > Zastosuj sygnał nośny, wstrzyknij go poprzez kondensatory (jak w PLC)

    Ale ten sygnał nośny będzie potem siał po sieci...

    > a trzeci przewód wykorzystaj zgodnie z przeznaczeniem na PE.

    Nie ma możliwości podłączenia tutaj PE zgodnie ze sztuką. Raz że sama
    pompa ma tylko kabel dwuprzewodowy (bez PE), więc musiałbym podłączyć
    do jej korpusu dodatkowy przewód (co nie jest takie proste - korpus jest
    zanurzony w wodzie), dwa że nie mam gdzie tego PE podłączyć w domu. Dom
    nie ma uziemienia. Że to źle? Wiem, ale ja tu tylko wynajmuję... kiedyś
    miałem plany zrobienia uziemienia, nawet długi wątek był na tej grupie,
    po którym stwierdziłem, że ciężko będzie to zrobić tak, żeby nie
    pogorszyć, więc zostawiłem temat.

    > Obecnie masz za dużą impedancję tej linii i samo napięcie sieci zabije
    > Ci komunikację poprzez pojemności przewodów.

    Napięcie czy prąd idący do pompy? Pompa czasem (95% czasu) będzie
    wyłączona, ale układ musi działać też wtedy, kiedy będzie włączona
    (zresztą to on ma włączać pompę, jak dostanie taki sygnał).

    A może:

    - zrobić pętlę prądową z tej trzeciej linii i przewodu N?
    - dać kluczowaną nośną na tej trzeciej linii?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/