  • Data: 2015-10-10 22:06:51
    Temat: Re: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rozumiem ze masz kabel 3 przewodowy, z ktorego wykorzystujesz 2 linie
    > do zasilania, a trzecia chcialbys poswiecic na transmisje danych ?

    Dokładnie tak. W sumie nie muszę trzecią, ale celowo kupiłem kabel
    3-przewodowy, żeby mieć tą jedną żyłę do wykorzystania.

    > To co wymysliles powinno dzialac (powoli, osiagniecie 50b/s moze byc
    > pewnym wyzwaniem)

    50 b/s spokojnie wystarczy.

    > ale ... czy nie powinienes pompy podlaczyc takze do przewodu
    > ochronnego ?

    Teoretycznie powinienem. Praktycznie to nie będzie takie proste -
    odpisałem już Romanowi, dlaczego.

    > No chyba ze uziemiona solidnie na miejscu, co chyba nawet lepsze ...
    > to moze skorzystac z transmisji przez 3 drut i ziemie ?

    W sumie o tym nie pomyślałem - jest przecież ziemia. Ale oczywiście jak
    mogę nie wbijać nic w ziemię, to wolę nie wbijać, bo to dodatkowa robota
    :)

    > No i na dobra sprawe mozna sprobowac na czestotliwosciach radiowych -
    > majac jeden drut do dyspozycji nie powinno byc problemow z lacznoscia
    > :-)

    Tak, o tym też myślałem :) ale chcę to zrobić jak najprościej i przy
    okazji tak, żeby nic nie zakłócać.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/