  • 11. Data: 2009-05-13 14:45:45
    Temat: Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek" napisał:

    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    Internet. Poważnie.
    Tylko, cholera, na czym zarchiwizować nazwę serwera, login i hasło? ;->

    JoteR

  • 12. Data: 2009-05-13 14:51:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message

    > Tylko przeczytaj czego oczekuje orginalny pytacz. Dyskietki 5 1/4 cala
    > czy 8 cali, calkiem popularnej kiedys nie przeczytasz juz tak latwo.
    > Ba!, mam naped ale gdzie go podlacze?

    Dlatego co jakis czas dane kopiuje na nowy nosnik. Z kiklunastu CD zrobily
    mi sie 3 plyty DVD a przy okazji upewnilem sie, ze dane jeszcze tam sa. Ale
    masz racje, bo wiele rzeczy jak chocby zdjecia zamyka sie w pudle na
    strychu. Po 15 latach wyciagasz i okazuje sie, ze cala bezcenna kolekcje
    szlag trafil..

    > No, juz widze ten szeroki wybór programów odczytujacych, np. plik
    > TAGa. Albo konwertery plików RAW z obecnych cyfrówek za 20 lat ;)

    Na plycie ze zdjeciami mozna nagrac soft do konwersji. Inna sprawa, czy za
    20 lat jakis komputer to uruchomi..

    > I trzeba byc swiadomomym, ze pewne formaty beda zyly jeszcze dlugo a
    > po innych sladu nie bedzie.
    >

    > Ja staram sie pokazac pytaczowi, ze problem nie lezy wylacznie w
    > trwalosci nosnika.

    Masz oczywiscie racje, chodzilo mi o racjonalne podejscie - raz na jakis
    czas skopiowac na nowy nosnik (i trzymac tez poprzedni), raz na 5 lat widzac
    zmierzch technologii skopiowac na bardziej przyszlosciowy. Dla cennych
    danych warto w ten sposob poswiecic dwa popoludnia w roku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2009-05-13 14:52:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:guemet$3r8$1@inews.gazeta.pl...

    > Internet. Poważnie.
    > Tylko, cholera, na czym zarchiwizować nazwę serwera, login i hasło? ;->

    I na czym zarchiwizowac serwer, ktory dzis jest, jutro nie bedzie? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2009-05-13 16:49:53
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Maciek pisze:
    > Czesc,
    >
    > Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
    > i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...
    >
    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    Wsród posiadaczy konsol, gdzie wykorzystywane są płyty DVD DL dominują
    całkowicie Verbatimy.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 15. Data: 2009-05-13 17:05:44
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-13 15:41, Użytkownik Maciek napisał:

    > Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
    > i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...
    >
    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    Zapomnij o jednym nośniku.
    Jeśli dane są naprawdę ważne to robisz dwie kopie na płytkach DVD
    i co roku sprawdzasz czy dają sie przeczytać.
    Jak jedna się nie daje to z drugiej robisz kolejne dwie kopie.
    Do tego dojdzie co jakiś czas kopia na nowym pojemniejszym
    nośniku. Ja przeszedłem już z archiwami z CD na DVD a w tym lub
    w przyszłym roku trzeba będzie to przegrać na BR.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-05-13 17:09:01
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Maciek napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > rynku...
    >
    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    http://rapidshare.com/files/130329881/ks.pdf

    http://74.125.77.132/search?q=cache:yDxaNxCoDH0J:for
    um.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/+http://fo
    rum.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/&cd=1&hl=
    pl&ct=clnk&gl=pl

    Osobiście polecam dysk twardy + dysk wirtualny (na necie) + kopia na DVD
    Verbatim najlepiej Made in Taiwan (CMC). W sumie zależy jeszcze ile
    tych danych jest :]

    http://proline.pl/sklep.php?prodid=V+D%2BR+4%2C7+16+
    50 :
    Jak w kodzie wytłoczonym na wewnętrznej części płyty (przy otworze) jest
    jakieś_literki+jakieś_literki to jest to z Prodisca (lub - dla
    minusów), jak kod zaczyna się od PAP to CMC Magnetics. Te ostatnie
    zwykle najlepiej w stacjonarkach działają.

    Marcin Kocur

  • 17. Data: 2009-05-13 17:11:26
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

> [...]

    > rynku...
    >
    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    http://rapidshare.com/files/130329881/ks.pdf (test nośników DVD Komputer
    Świata)

    http://74.125.77.132/search?q=cache:yDxaNxCoDH0J:for
    um.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/+http://fo
    rum.cdrinfo.pl/f28/najtrwalsze-plyty-79335/&cd=1&hl=
    pl&ct=clnk&gl=pl
    (wątek o najtrwalszych płytach na forum cdrinfo).

[...]

    (mój komentarz)

  • 18. Data: 2009-05-13 17:30:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "kamil" napisał:

    > I na czym zarchiwizowac serwer, ktory dzis jest, jutro nie bedzie? :)

    Ale to wtedy już jest zmartwienie jego administratorów ;-)
    "Albowiem mądrość polega na tym, żeby zlecić komuś innemu robotę, którą
    miało się samemu wykonać" - że tak sobie pozwolę zacytować Stanisława Lema
    ;->

    JoteR

  • 19. Data: 2009-05-13 19:37:27
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "kamil" napisał:
    > Tasma, ale za cene dobrego napedu kupisz sobie drugi komputer.

    a ile wytrzymuje taśma?
    a co do tych cen to mnie trochę dziwi, przecież taśmy były takie tanie, nie
    da się przerobić starego walkmena? jaką pojemność ma kaseta
    magnetofonowa?:O)

  • 20. Data: 2009-05-13 19:44:48
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "kamil" napisał:
    > Na plycie ze zdjeciami mozna nagrac soft do konwersji. Inna sprawa, czy za
    > 20 lat jakis komputer to uruchomi..

    jak już tak sie boisz to możesz zamiast softu nagrać algorytm JPG, za 20 lat
    sam sobie program napiszesz:O)