  • 21. Data: 2009-05-13 22:31:26
    Temat: Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Skoro teraz mozna sciagnac win 3.11 z torrenta i go odpalic w vmware /
    virtualboksie pewnie tez za 15-20 lat bedzie mozna sciagnac sobie z jakiegos
    forum ze starymi smieciami win 7 czy win win 8 ;)

    --
    pozdr

  • 22. Data: 2009-05-14 04:43:36
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek napisał(a):

    > Ale ja mam na mysli stworzenie archiwum, gdzie raz nagrany nosnik bedzie
    > lezal 10 czy 20 lat nie ruszany, ewentualnie sluzyl do zrobienia doraznej
    > kopii.

    Zainteresuj się dyskami DVD-RAM. Są droższe, ale spełniają te warunki.
    Ponadto sposób zapisu pozwala na odzyskanie z nich danych nawet przy
    częściowym uszkodzeniu nośnika.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2009-05-14 07:25:59
    Od: szary móżyn <b...@a...email>

    Maciek napisał:
    > Czesc,
    >
    > Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
    > i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...
    >
    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest
    Verbatim, identyfikator MCC lub CMC. Absolutnie wystrzegać
    się płyt TDK. Trafiłem na takie o identyfikatorze TDK-003 i
    degradacja nośnika po pół roku stania na półce nie pozwala
    na odczytanie płyty w moich nagrywarkach (na szczęście
    znalazłem napęd z dobrą korkekcją, który sobie z trudem, ale
    jednak poradził z większością danych). Inne marki to
    loteria, mam stare Esperanzy od CMC i Prodisca, które
    trzymają się bardzo dobrze.

    Najlepiej powielać dane w 2-3 kopiach na nośnikach od
    róznych producentów (nie mylić z marką, pod którą
    sprzedawana jest płyta)

  • 24. Data: 2009-05-14 11:08:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:guf047$j7a$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale to wtedy już jest zmartwienie jego administratorów ;-)
    > "Albowiem mądrość polega na tym, żeby zlecić komuś innemu robotę, którą
    > miało się samemu wykonać" - że tak sobie pozwolę zacytować Stanisława Lema
    > ;->

    Mialem na mysli sytuacje, w ktorej pakujesz pliki na serwer, za rok chcesz
    je sobie przejrzec a tu niespodzianka - firma poszla z torbami.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 25. Data: 2009-05-14 13:23:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" 1jw6ybce6nrmq.q7g4jj1ve4dl$....@4...net

    > Czy byly robione porownania trwalosci nagran na poszczegolnych rodzajach
    > i/lub markach dyskow DVD? "Pare" lat sa juz w koncu na rynku...

    > Pytam, bo chce wybrac nosnik do archiwizacji zdjec i nie tylko.

    Ja kupuję 10 sztuk TDK w plastykowym, ,,kwadratowym'' pudełku i płacę
    za to 7.2 złotych. (po czym odliczam ,,podatki'', wiec mam płyty
    po niecałe 50 groszy za sztukę) Jak na razie zapis jest rewelacyjny.
    Nie zawracam sobie głowy dublowaniem nagrań.

    Co pół roku, może co rok, wyrywkowo sprawdzam płyty i na razie nie
    notuje niczego niepokojącego. Wobec zapisu na HDD DVD są dla mnie
    pewne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2009-05-14 13:25:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz Krukowski" 8...@4...com

    > 4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

    :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-05-14 13:26:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" guel4l$ro4$...@i...gazeta.pl

    > CD ma juz 29 lat, a problemow ze znalezieniem napedow nie widac. Zreszta mozna dwa
    razy na dekade skopiowac dane na nowszy nosnik.

    Teraz wszystko zmienia się szybciej, coraz szybciej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2009-05-14 15:04:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "szary móżyn" <b...@a...email> wrote in message

> [...]
    > poradził z większością danych). Inne marki to loteria, mam stare Esperanzy
    > od CMC i Prodisca, które trzymają się bardzo dobrze.

    Skoro juz o tym rozmawiamy, zwracacie uwage na predkosc zapisu? Nagrywajac
    plyty audio 40x sciezki potrafia przeskoczyc w stacjonarnym odtwarzaczu,
    nagrywajac z najwolniejsza dostepna predkoscia nigdy nie mialem tego
    problemu. Dlatego co wazniejsze dane zawsze wypalam najwolniej jak sie da,
    ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem testu potwierdzajacego sens
    takiego dzialania.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2009-05-14 16:18:51
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba szary móżyn napisała na pl.comp.pecet:

    > Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest
    > Verbatim, identyfikator MCC lub CMC.

    Ekhem. Chyba nie ma Verbatimów z MID-em CMC.

    Marcin Kocur

  • 30. Data: 2009-05-14 16:31:37
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba kamil napisała na pl.comp.pecet:

    > Skoro juz o tym rozmawiamy, zwracacie uwage na predkosc zapisu?

    Chyba żartujesz :P

> [...]
    > najwolniej jak sie da, ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem
    > testu potwierdzajacego sens takiego dzialania.

    Testów jest od pierona choćby tu:
    http://74.125.77.132/search?q=cache:ma1y2Gub97UJ:for
    um.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-57886/index67.h
    tml+http://forum.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-5
    7886/index67.html&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

    Co do audio to jest różnie. Niby z maksymalną prędkością na dobrej
    nagrywarce nie powinno być problemu. W praktyce lepiej brać najwyższą
    szybkość z którą nagrywarka używa trybu CLV (wyjaśnienie na cdrinfo).
    Zwykle 16x. Wydaje mi się (może błędnie), że dzisiejsze płyty nie są
    już przeznaczone do nagrywania prędkościami 1-8x. Natomiast na pewno
    nagrywarki nie są. Model popularny 2(?) lata temu
    http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&
    page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&pare
    ntId=0502&modelCodeDisplay=GSA-H62N&model=NOTHING#
    i dzisiejszy
    http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&
    page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&pare
    ntId=0502&modelCodeDisplay=GH22NS30&model=NOTHING#
    (klikać w specyfikację)
    Marcin Kocur