eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRe: Turbina sie rozpekla › Re: Turbina sie rozpekla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Turbina sie rozpekla
    Date: Sat, 02 Apr 2011 15:26:34 +0200
    Organization: -
    Lines: 59
    Message-ID: <s...@4...com>
    References: <2...@s...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1301750790 7661 82.143.187.50 (2 Apr 2011 13:26:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Apr 2011 13:26:30 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28225
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 30 Mar 2011 04:07:27 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    >Findings:
    >investigation, it is understood that the mech. main. took permit to
    >replace
    >hydraulic oil in the Control Oil Hydraulic Skid. The mechanical
    >maintenance
    >had done their self isolation on the 4 fluid coolers isolation valves
    >in fluid side without informing operation , without reopening/
    >normalization (as required) they had cleared the Permit.

    Lekko nie rozumiem - robili to na wylaczonym turbogeneratorze, czy na
    wlaczonym ?

    >When there was a turbine trip, the fluid could not drain from
    >hydraulic operated servomotors.

    Leciutko sie dziwie, bo hydrauliczne zabawki chyba z reguly sa
    dwustronnego dzialania i w takim wypadku chyba by sie ten zawor od
    pary najpierw nie otworzyl ?

    >Due to pressure build-up in the return line the connector on drain
    >line busted
    >and the stop valves remained open even after the trip request

    Dobrze zrozumialem - przewod pekl ?
    Co zaraz budzi dwie dalsze watpliwosci:
    - czy przewody nie powinny wytrzymac cisnienia roboczego ?
    no - ten powrotny, to moze i byl niskocisnieniowy.

    -skoro pekl to dalej powinno dzialac juz normalnie, pomijajac
    oczywiscie wyciek.

    >(until the rupture of the piping connection that acted as drain).Due
    >to the
    >closed condition of 4 fluid coolers isolation valves (in return line)
    >the
    >problem was experienced even during the startup before accident. The

    Czyli dobrze mi sie zdawalo ze i z otwarciem byly klopoty?

    A tak swoja droga - lotnictwo na podobne przypadki wymyslilo
    "procedury". Teraz pilot czyta po kolei co ma zrobic i robi punkt po
    punkcie. A i tak zdarza im sie zapomniec kola wypuscic :-)

    W elektrowni nie ma checklisty ?

    Co prawda jak niektorzy pisza - wszystko jest pieknie w sytuacji
    normalnej. W razie jakiejs awarii zaczyna sie nerwowe wertowanie
    grubej instrukcji - a wtedy wszystko mozliwe: brak opisu danej
    sytuacji, opis jest ale nie znalezli, objawy w skomplikowanym systemie
    doprowadzily do zlych wnioskow - a dodatkowo piloci czesto nie znaja
    konstrukcji swoich samolotow i nie wiedza o zaleznosciach i
    konsekwencjach.
    Operatorzy w elektrowni tez nie ?


    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: