eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTypowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu? › Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Date: Fri, 8 Jun 2018 13:38:55 -0500

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message
    news:5b1a38d7$0$604$65785112@news.neostrada.pl...

    > LCD jest z dotykiem czy bez?

    Bez dotyku.

    > 1. Pogadać z klientem w jakich warunkach to pracuje i na co jest narażone.
    > Może kojarzy w jakim momencie pada?

    Obudowa aluminiowa, uziemiona - dziura z przodu na 7" LCD.
    W pudle osobny moduł zasilacza 12V, na płytce procesora
    regulatory 5V i 3V3. Zamontowana całość na zewnątrz budynku.
    Klawiatura podłączona do przedniej ściany, pod LCD, wchodzi
    na płytkę zabezpieczona transorbami 5V, odseparowana od
    CPU przez sterownik klawiatury I2C. Komunikacja ze światem
    zewnętrznym przez RS485, również odseparowana od CPU
    przez driver linii RS485 - nie rozumiem w jaki sposób warunki
    użytkowania mogły spowodować uszkodzenie scalaka procka
    czy pamięci SDRAM na płytce.

    > 2. Zrobić porządnie badania nie tylko ESD, ale też burst, surge, narażenia
    > na częstotliwości radiowe (przewodzone i promieniowane).

    W jaki sposób wytłumaczysz uszkodzenie procesora przez
    narażenia na częstotliwości radiowe gdy jest na płytce
    w uziemioniej obudowie aluminiowej?