eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUbity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać? › Re: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
    Date: Tue, 26 Jul 2016 21:33:46 +0000 (UTC)

    Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> wrote:

    > Niektóre zasilacze ATX mają tak, że nie potrafią wystartować bez
    > obciążenia i objaw jest właśnie taki, jak opisałeś - włącza się na
    > ułamek sekundy i jest ubijany przez kontroler napięcia, bo +3.3 lub +5
    > podskoczyło ponad limit.

    Ma obciążenie na linii 5V. Myślisz żeby spróbować dać też (lub zamiast) na
    3.3V?

    > Trzeba było przed przeróbką sprawdzić jak on się zachowuje, teraz to już
    > naprawdę nic nie wiadomo.

    No właśnie... byłem pewien że on działa, bo nie trzymam padniętych, ale
    pewnie włączałem go ostatnio parę lat temu (nie pamiętam, na pewno nie
    wcześniej).

    > Inna sprawa, że nowe zasilacze, jak zauważyłem, dają się odpalić bez
    > obciążenia i to nie tylko takie wyczynowe po 500 zł, ale nawet
    > chińszczyzna typu Akyga, która kosztuje 40 zł za 400 chińskich watów.

    Ten nie jest nowy :) Zresztą z wysokiej półki też nie jest, w życiu nie
    słyszałem o takiej firmie jak Impet.

    > Parę lat temu Akyga była uważana na forach za totalne dno, bo taka
    > tania, a tymczasem jedna taka Akyga pracuje właśnie piąty rok w jednym z
    > moich komputerów i oprócz zjechanego wiatraka, wszystko działa dobrze.

    Pytanie też na ile obciążony i na ile "dobre" masz napięcie w sieci
    (pod względem przepięć), może właśnie na zabezpieczeniach oszczędzili?

    Ja miałem przez jakiś czas jakiegoś Modecoma, który nie chciał wstawać (za
    duże obciążenie przy rozruchu dysków), ale dostał dodatkowy kondensator na
    linię 12V i zaczął wstawać. Nie padł, ale wymieniłem go na Chiefteca, żeby
    nie kusić losu.

    --
    http://www.chmurka.net/