    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Uchwyt wiertarki B16
    Date: Thu, 20 Feb 2020 13:06:02 +0000 (UTC)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Takie ryzyko, taki jest tu wybór: albo kupisz niepotrzebnie droższy i zmarnujesz
    stówę,
    > albo tańszy bijący i zmarnujesz 54,50.

    Tak, tak to jest.

    Pierwsze pytanie, czemu ten droższy jest droższy. Może ma inny gwint, może
    ma coś jeszcze innego. Jeśli ma po prostu wyższą jakość to zależy, jak
    często będziesz używał tego uchwytu. Jak potrzebujesz wywiercić kilka
    otworów i rzucisz go w kąt, to bierz tańszy. Jak będziesz z niego
    regularnie korzystał, to bierz droższy. Szybko zapomnisz o wydanych
    pieniądzach, a będziesz miał lepszy uchwyt.

    Z drugiej strony ja raczej stosuję zasadę, że jeśli coś tańszego kosztuje
    do 100 zł a droższego np. 200 zł, a wiem, że nie będę tego często używał,
    to biorę tańsze. Może posłuży, może nie. Jak coś ma kosztować 700 zł, a
    coś droższego 1000 zł, to biorę droższe.

    Ostatnio musiałem wywiercić dziurę w betonie (rzadko to robię, zawsze
    wtedy pożyczałem wiertarkę z udarem, bo nigdy nie miałem swojej) i
    stwierdziłem, że wystarczy już tego pożyczania. Kupiłem jakąś wiertarkę
    Niteo Tools za 60 zł (zastanawiałem się między nią a jakąś Makitą za 200
    zł). Dziury wywierciła, czyli się sprawdziła. Leży. Może kiedyś zdechnie
    i będę żałował, a może nie zdechnie.

    Tania wkrętarka sieciowa Niteo, kupiona kiedyś za 80 zł, działa do dziś,
    a nie oszczędzam jej...