  • Data: 2017-05-31 19:35:19
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 31 maja 2017 19:09:34 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > To jest moim zdaniem bardzo podstawowa potrzeba. Jak będziesz miał gdzie
    > nazbierać energii z belejakich źródeł typu wiatraczek na dachu albo tania
    > spotowa nadwyżka mocy od dostawcy, to nagle zmienia się filozofia całego
    > zużycia.

    Oczywiście. Ale dopóki za cenę takiego kręcioła da się kupić np. 5kW instalację
    fotowoltaiczną on-grid, to niestety kręcioł przegra ekonomicznie. Oczywiście
    pod warunkiem, że jest możliwość on-grida i cena kręcioła jest wysoka.

    > to może tylko tanieć. Zakop tego pod trawnikiem ileś tam sztuk i masz magazyn
    > energii na zimę. To się kręci w próżni, na łożyskach magnetycznych. Zero
    > oporu. Straty tylko w silniku i falowniku.

    Jak potanieje to sobie na pewno kupię, choćby dla funu i experymentów,
    ale musi faktycznie mocno stanieć ;)

    > Nie wiem, zaczną się jakieś momenty żyroskopowe czy jeszcze coś gorszego.
    > Cieżkie to cholerstwo żeby się z tym wozić. Raczej domowe.

    Nie do końca ciężkie, nie wiem czy dobrze liczę na palcach, ale toto ma
    prawie 2x większą gęstość energii niż akumulator ołowiowy. Do pojazdu jak
    znalazł, tylko te momenty trzeba z niego wyrzucić gdzieś na pobocze :]

    L.