    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Upływ w zatkanym PNP vs PMOS
    Date: Wed, 21 Mar 2018 13:20:38 +0100

    W dniu 2018-03-21 o 13:02, Adam Wysocki pisze:
    > Cześć,
    >
    > Buduję urządzenie, które będzie zasilane bateryjnie, i chcę zrezygnować z
    > wyłącznika. Procesor (zasilany na stałe, i na stałe uśpiony, wybudzany
    > przyciskami, pobór wg datasheeta poniżej 200 nA) będzie podawał napięcie
    > na resztę układu przez tranzystor.
    >
    > Przeglądam datasheeta BC807, ale nigdzie nie widzę prądu upływu złącza CE,
    > gdy tranzystor jest zatkany. To jest gdzieś podawane? Standardowe? Da się
    > oszacować bez mierzenia choćby rząd wielkości? Może lepiej użyć pmosa? Czy
    > może info jest w datasheecie, tylko ja jestem ślepy?

> [...]

    Zajrzałem do TME jako źródła dojścia do różnych pdf.
    W tym:
    https://www.tme.eu/pl/Document/64cea35058ca125cd0865
    c7479df01d5/BC807-xx.pdf
    jest Ices = 100nA max (dla 45V).

    W innych:
    https://www.tme.eu/pl/Document/443bea0044bb250f58448
    ece9d8ed297/bc807.pdf
    https://www.tme.eu/pl/Document/ce670e859bea6cdf9f164
    f388d51af7f/BC807-16.215.pdf

    Podają Icbo = 100nA max (dla 20V).

    Przypuszczam, że jak emiter zwarty z bazą to prąd mniejszy niż jak
    emiter open. Z tego chyba wynika, że Ices podają dla 45V a Icbo dla 20V.

    Wysterowanie B na poziom zgodny z E to prawie ich zwarcie (szczególnie
    jak mówimy o prądach w nA).

    Sądzę, że praktycznie ten prąd będzie znacznie mniejszy od tych 100nA,
    ale nie chcę strzelać ile.

    Wydaje mi się, że PMOSy mają większe upływności.
    P.G.