    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Upływ w zatkanym PNP vs PMOS
    Date: Wed, 21 Mar 2018 15:19:45 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jestes, nie jest podawany, bo IMO dla krzemowych, malych, w pokojowej
    > temperaturze i napieciu jest tak maly, ze trudny do zmierzenia.

    To dobra wiadomość.

    > Ale usiluje sobie przypomniec teorie dzialania tranzystora ... czy od
    > tego parametru nie zalezy masa innych parametrow ?

    Podejrzewam, że jakoś zależy... ale diabli wiedzą jak.

    > A moze w seryjnej produkcji to on wychodzi powtarzalnie, a mocno
    > losowo powstaja jakies defekty, ktore przepuszczaja sporo pradu
    > wstecznego, ale na dzialanie tranzystora nie maja wiekszego wplywu.

    Hmm, ale to nie jest prąd wsteczny, tylko prąd przy zatkaniu.

    > Ten prad zalezy tez od tego, czy baza odlaczona czy polaczona z
    > emiterem.

    Będzie podłączona przez rezystor.

    > -prad dosc duzy jak na baterie - trzeba jakies dobre/duze,

    2x AA. Za tym będzie przetwornica step-up na 5V, a jej obciążenie to
    średnio 150 mA (28BYJ-48 5V, czyli albo 100 albo 200 mA w zależności
    od ilości sterowanych jednocześnie uzwojeń; średnio 150 mA).

    Jak napięcie siądzie, to nie będzie tragedii, byle nie siadło za bardzo
    (bo procesor zasilany bezpośrednio z baterii). Sama przetwornica pójdzie i
    z 0.8V (tzn. nie wiem czy ruszy, ale jak już ruszy, to powinna pracować).

    > -trzeba dobrze wysterowac PNP, zeby sie nasycil. 30-60mA ... troche
    > szkoda tyle marnowac ...

    Czemu aż tyle? Zakładałem z 10x mniej. hfe podają 100-600.

    Tak czy inaczej kluczowe jest dla mnie, żeby układ nie rozładowywał
    baterii, gdy będzie leżał w szufladzie. Nie będzie często używany,
    ale jak mogę uniknąć wyłącznika, to czemu tego nie zrobić...

    > -bedzie troche elementow dodatkowych ... pmos chyba prosciej wyjdzie.

    Hmm, przy PMOS będzie ich mniej?

    Mało który PMOS z kolei w pełni otworzy się przy tak niskim Ugs...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]