  • 21. Data: 2009-01-04 20:08:34
    Temat: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michal" <f...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Matryce w laptopach w ogóle odpadają jeżeli chodzi o obróbkę zdjęć (ze
    > względu na priorytet oszczędności energii nie są one nawet równomiernie
    > podświetlone),
    >[...]

    Było kilka wyjątków z dobrymi matrycami - IBM-y serii T i później Lenovo z
    matrycami IPS (uwaga - trzeba dokładnie sprawdzać - te same modele
    występowały z matrycami w różnych technologiach), podobno były też jakieś
    modele Fujitsu-Siemens i Dell z matrycami IPS. Sam mam IBM-a T42 z taką
    matrycą i po saklibrowaniu oddanie kolorów jest bardzo OK. Niestety Lenovo
    (które przejęło od IBM-a produkcję notebooków Thinkpad) zaprzestało
    stosowania matryc IPS w swoich noetbookach, o ile wiem u innych producentów
    też jest ciężko notebooka z taką matrycą kupić.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-01-04 20:41:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 12:38:40 +0100, Aa napisał(a):

    > (rok, dwa) , czy prowadzone są usługi kalibracji monitorów ? Zastanawiam
    > się, czy jest sens kupowania takiego sprzętu do zastosowań domowych, na
    > jeden monitor, czy nie lepiej poszukać kogoś w okolicy, kto za
    > odpowiednią opłatą mi to załatwi.

    Ciężko powiedzieć. Ja sobie kupiłem i nie narzekam, W końcu kalibracja
    monitora to czynność, którą trzeba powtarzać co jakiś czas (1-2 miesiące),
    więc koszt kalibratora się zwróci dość szybko.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 23. Data: 2009-01-04 21:02:55
    Od: Michal <f...@w...pl>

    > Było kilka wyjątków z dobrymi matrycami - IBM-y serii T i później Lenovo z
    > matrycami IPS (uwaga - trzeba dokładnie sprawdzać - te same modele

    Być może są wyjątki, ale powiem szczerze: jestem "die hard" fanem IBM-ów
    T serii, miałem T42 a obecnie używam T60 - oba na dość miernych TNkach.
    Tyle że wykorzystuje lapciaka do zastosowań biurowych, gdzie mi to w
    ogóle nie przeszkadza.

    Pozdr.,
    Michał

  • 24. Data: 2009-01-04 21:29:56
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 4 Jan 2009 21:41:02 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Ciężko powiedzieć. Ja sobie kupiłem i nie narzekam, W końcu kalibracja
    >monitora to czynność, którą trzeba powtarzać co jakiś czas (1-2 miesiące),
    >więc koszt kalibratora się zwróci dość szybko.

    Nie rozumiem, dlaczego kalibrację trzeba robić tak często?

    --
    z/svc

  • 25. Data: 2009-01-04 22:09:15
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem, dlaczego kalibrację trzeba robić tak często?

    obstaje przy tym ze nie trzeba o ile mamy stabilny monitor
    oraz nie potrzebujemy hiper dokladnosci do zastosowan profi.

    Roger

  • 26. Data: 2009-01-04 22:37:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michal" <f...@w...pl> napisał:

    > Być może są wyjątki, ale powiem szczerze: jestem "die hard" fanem IBM-ów
    > T serii, miałem T42 a obecnie używam T60 - oba na dość miernych TNkach.

    W przypadku T42 aby matryca była IPS muszą być spełnione dwa warunki (oba na
    raz) - matryca 15" i rozdzielczość matrycy 1400x1050 lub większa (chyba
    jeszcze 1600x1200 robili).
    Nie mam pewności jak jest w T60, ale wydaje mi się, że podobnie.

    > Tyle że wykorzystuje lapciaka do zastosowań biurowych, gdzie mi to w
    > ogóle nie przeszkadza.

    Zgadza się- do zastosowań biurowych seria T z matrycą 14" to sam miód.
    Niestety te z matrycą 15" są sporo większe - matryc 14" z matrycą IPS IBM w
    Thinkpadach nie stosował (nawet te o podwyższonej rozdzielczosci były TN).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-01-04 22:40:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "z/svc" <z/svc@> napisał:

    > Nie rozumiem, dlaczego kalibrację trzeba robić tak często?
    >[...]

    Bo monitor się starzeje i jego parametry z czasem się zmieniają. LCD
    starzeją się wolniej niż CRT, ale i w ich przypadku parametry ekranu jednak
    trochę się z czasem zmieniają. To, jak często będziesz musiał powtarzać
    kalibrację zależy od stabilności Twojego monitora i wielkości błędów
    oddawania kolorów jakie jeszcze będą dla Ciebie akceptowalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-01-04 22:49:55
    Od: Aa <A...@a...pl>

> [...]
    > Thinkpadach nie stosował (nawet te o podwyższonej rozdzielczosci były TN).

    Jeśli już trochę odbiegamy od tematu, to mam pytanie. Jak oznaczane są
    wersje T42p posiadające matryce IPS?

    pzdr,
    Aa

  • 29. Data: 2009-01-05 00:22:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 22:29:56 +0100, z/svc napisał(a):

    > Nie rozumiem, dlaczego kalibrację trzeba robić tak często?

    Nie trzeba, a warto. Bo parametry monitora się rozjeżdżają w czasie.

  • 30. Data: 2009-01-05 00:22:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 23:09:15 +0100, Roger from Cracow napisał(a):

    > obstaje przy tym ze nie trzeba o ile mamy stabilny monitor
    > oraz nie potrzebujemy hiper dokladnosci do zastosowan profi.

    Zgoda. Dodam, że nawet kiepski monitor po kalibracji znacznie lepiej
    prezentuje obraz niz przed.