  • 11. Data: 2013-02-15 11:48:50
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.02.2013 11:32, Myjk pisze:
    > Fri, 15 Feb 2013 10:08:24 +0100, DoQ

    > W Danii mają fajnie -- mandatu nie dostaje się za wejście na przejście przy
    > czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie niebezpieczeństwa
    > podczas przechodzenia na czerwonym. ;)

    napisz jeszcze coś o Danii. Jak już spowoduje wypadek, pieszy czy też
    kierowca, kto płaci za szpital i starty. czy wypadek, a właściwie jego
    koszt, wpływa radykalnie na składkę ubezpieczeniową?

    ToMasz

  • 12. Data: 2013-02-15 11:52:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Feb 2013 11:48:50 +0100, ToMasz

    > napisz jeszcze coś o Danii. Jak już spowoduje wypadek, pieszy czy też
    > kierowca, kto płaci za szpital i starty. czy wypadek, a właściwie jego
    > koszt, wpływa radykalnie na składkę ubezpieczeniową?

    Nie wiem czy moge coś napisać. Boję się pisania podobnie jak przechodzenia
    przez jezdnię, czy to na czerwonym czy na zielonym. W naszym pięknym kraju
    kto płaci za przechodzenie na czerwonym?

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2013-02-15 11:52:51
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    W dniu 2013-02-15 11:32, Myjk pisze:
> [...]
    > czerwieni, tylko dopiero za ew. sprowadzenie na siebie niebezpieczeństwa

    W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to
    sprawdziło.

    --
    Tengu

  • 14. Data: 2013-02-15 11:57:14
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.02.2013 10:08, DoQ pisze:
    > Oglądałem jakąś powtórkę, policja zorganizowała akcję nastawioną na
    > pieszych i ich przechodzenie po przejściu na czerwonym.
    Łapanka. ja jestem zwolennikiem przestrzegania przepisów, ale nawet ja
    mam pewien poziom tolelrancji. opowiem Wam bajkę

    miasto 200tyś, duże i mocno obciążone skrzyżowanie, z dolotem kończące
    się rowerówki. ludzie łażą na czerwonym, rowerzyści jeżdżą po pasach,
    auta mają "lewoskręt" i hamują z piskiem... masakra. nad tym wszystkim
    jedna z kilku zajebistych ustra nowoczesnych kamer. ile mandatów
    wystawiono? ZERO

    To samo miasto 4 km dalej. Jest przejście podziemne pod jezdnią. ale
    kiedyś mocno obciążoną, teraz średnio mało. co więcej, jednokierunkowa i
    50 metrów wcześniej światła, tak że czasowo blokują cały ruch. Czyli
    przechodzień widzi że wszyscy mają czerwone i tak będzie przez 10 sekund
    co 2 minuty. Przechodzi więc przez jezdnie. ilość mandatów? Kilka
    dziennie, zawsze jak nie mają co robić, to czyhają na frajerów....

    ToMasz

  • 15. Data: 2013-02-15 12:14:23
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-02-15 11:08, DoQ pisze:

    > A podasz podstawę prawną do takiego koszenia, czy wydłubałeś ten pomysł
    > nosa?

    proszę bardzo: PoRD.

  • 16. Data: 2013-02-15 12:20:36
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-02-15 12:14, komar pisze:

    > proszę bardzo: PoRD.

    a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

  • 17. Data: 2013-02-15 12:22:46
    Od: DoQ <d...@g...com>

    > proszę bardzo: PoRD.

    Dokładniej który przepis zabrania kierowcy stać z włączonym silnikiem
    będąc jednocześnie uczestnikiem ruchu drogowego? Podasz czy wyssałeś
    jednak gila?

  • 18. Data: 2013-02-15 12:25:06
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 12:20, komar pisze:
    > a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

    "Zabrania się: pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na
    obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na
    drodze. "

    Samochód uczestniczący w ruchu jest na postoju? Dobrze się czujesz?
    Nie dziwie się, że ludzie jeżdżą jak jeżdżą skoro nie potrafią zrozumieć
    prostego zdania....

  • 19. Data: 2013-02-15 12:36:35
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli nie
    > wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

    Nie liczylbym na inteligencje naszych osłów.

    sz.

  • 20. Data: 2013-02-15 12:38:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to
    sprawdziło.

    Nawet w Brazylii sie sprawdza :)

    sz.