eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Uwaga pirat - HID Xenon
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 241

  • 201. Data: 2013-03-02 21:51:51
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 21:27, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2013-03-02 20:27, R2r pisze:
    >> W dniu 2013-03-02 20:06, J.F. pisze:
    >>> Moze dlatego ze mu zarzucacie oslepianie, podczas gdy on prezentuje
    >>> piekna
    >>> linie odciecia.
    >> Drugie niestety nie wyklucza pierwszego, co on właśnie usiłuje wmawiać.
    >
    > Nie wyklucza, ale tez nie potwierdza, a ze mamy konstytucyjnie
    > domniemana zasade niewinnosci, wiec ciezar dowodu spoczywa na tym, kto
    > twierdzi, ze cos jest _niezgodne_ z normami :)
    >
    Niestety znów się mylisz. W kwestii używalności reflektorów na drogach
    publicznych obowiązuje przedstawienie pozytywnych wyników badań
    homologacyjnych pokazujących zgodność z odpowiednimi wymogami czyli
    posiadanie homologacji. To jest warunek konieczny i zarazem
    wystarczający. Nie ma domniemania zgodności z wymogami. :-)

    > Zamiast zapewniać, po prostu zrób zdjęcie i pokaż, żebyśmy mogli
    > zobaczyć tę różnicę sami.
    Sam sobie zrób i nie zdjęcia tylko pomiary fotometryczne.
    Mnie wystarcza, że reflektor nie przeszedł testów homologacyjnych aby
    uznać, że nie spełnia wymagań koniecznych do dopuszczenia go do
    stosowania w pojazdach poruszających się po drogach publicznych.
    Jak widać policjanci też zaczynają być podobnego zdania (we wspomnianym
    programie TVN Turbo natknąłem się już na drugi przypadek
    zakwestionowania legalności samoróbek ksenonowych - tym razem trafiło na
    zawodowca czyli taksówkarza) i słusznie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 202. Data: 2013-03-02 21:58:45
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 21:38, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2013-03-02 20:43, Artur Maśląg pisze:
    >> tkwi problem - gorzej, że autor próbuje innym wmawiać, że możemy
    >> to uznać za gwarancję braku oślepiania.
    >
    > Ale przeciez to jest banalne do stwierdzenia, bez zadnych badan
    > fotometrycznych.

    Bez badań widać gołym okiem, że takie przeróbki oślepiają i są
    widoczne z daleka. Może nie wszystkie, ale to w sumie bez znaczenia.

    > Ja tu raczej probuje dyskutowac o tym, ze przepis i norma jest "z
    > czapki". Dlaczego uznac, ze natezenie X jest oslepiajace, a nie na
    > przyklad Y?

    Cóż, ludzkie oko ma pewne ograniczone możliwości adaptacji do
    czynników zewnętrznych. Przepis i norma nie jest z czapki,
    tylko wynika wprost z fizjologii oka (człowieka) - to określają
    lekarze. Zresztą nie trzeba być lekarzem do tego - takie rzeczy
    wykładają na kierunkach, które mają związek z interakcją
    z człowiekiem, z jego percepcją itd.

    Arbiter wskazał Twoją osobę jako człowieka, który podobno 'pisze
    rozsądnie' - przykro mi, ale się z tym nie zgodzę.


  • 203. Data: 2013-03-02 22:10:02
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    > Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    > podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    > drobnego ale istotnego szczegolu.

    Nie wiem, czy nawet nie na tej samej plycie podlogowej, ale patrzac na
    bryle rozlozenie mas inne, wiec moze lzejsza zastawa skakala na dziurach
    jak kangur. Tylko dziwie sie, ze nikt nie sprawdzil tych resorow przed
    montazem np. obciazajac je. To nie jest zadna sztuka tajemna...

    --
    venioo


  • 204. Data: 2013-03-02 22:16:27
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 22:10, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    >> Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    >> podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    >> drobnego ale istotnego szczegolu.
    >
    > Nie wiem, czy nawet nie na tej samej plycie podlogowej,

    Nie wiesz - R2r napisał bzdurę o tym resorze przednim od Fiata 125,
    J.F. poprawił, a Ty ideologię będzie doprawiał.



  • 205. Data: 2013-03-02 22:21:41
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    >> Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    >> najczęściej aż nadto...
    >
    > na drodze ? Ja nie widuje, albo nie potrafie rozpoznac.
    Nie widzisz czy reflektor świeci, czy nie?

    >> Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.
    >
    > Tolerancja dla zarnika tez jakas jest.
    >
    Jakaś. Poszukaj odpowiednich dokumentów to się dowiesz jaka. I jak to
    się ma do różnic, o których mówimy.

    > Masz lampe ktora daje ogolem ok 2x wiecej swiatla, a luminancje ma 3x
    > wieksza. Wniosek ? Powierzchnia swiecaca 1.5x mniejsza :-)
    LOL. Jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że geometria niemal identyczna a
    tu nagle powierzchnia różni się o 150%?

    >> Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    >> (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    >> ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów
    >
    > Zrozumialem ze "bedzie zblizona". A to juz duzo :-)
    >
    Właśnie o to chodzi, że to zbyt mało. :-)

    >> Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    > Hella tez ma powod zeby zarobic na dwoch :-)
    > A przy ich skali produkcji mysle ze wiecej zarobia wmawiajac klientom ze to
    > musi byc drogie niz oszczedzajac na projekcie :-)
    j.w.
    Ale przecież skoro reflektor H7 spełnia wymogi homologacyjne z ze
    źródłem H7-HID to masz szansę na niezły biznes...
    Dlaczego nikt takiego biznesu nie robi? Bo to jednak nie spełnia tych
    wymogów.

    > Zreszta w ich przypadku kombinowanie moze nie miec sensu - adapter to
    > dodatkowy koszt, a formy czy matryce do nowego projektu sie zamortyzuja.
    Jaja sobie robisz. Reflektor od H7 do niego źródło H7-ksenon i do
    badania bo to przecież spełnia wymagania. Żadnego dodatkowego kosztu...

    > No czytales - oznaczenie musi byc na szybie, jak sa dwa, to dodatkowo na
    > innym elemencie, Hella nie bedzie zainteresowana, to producent samochodow
    > sam kombinowac nie moze ..
    Ale problem leży jedynie w tym żeby spełniało wymagania. A oprócz Helli
    są jeszcze inni producenci oświetlenia.

    > W cenie czy w koszcie ? Bo "sprzedaz wiazana" producenta cieszy,
    > napali sie klient na ksenony, a da zarobic pare tys wiecej :-)
    W cenie. Trochę trudniej będzie w przypadku samochodów niższej klasy,
    ale to kwestia (być może jeszcze trochę odległego) czasu.

    >> Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    >> bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    >> identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    >> Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    >> tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości.
    >
    > No, tak prawde mowiac to nie spodziewam sie zeby uzyto jakiejs diametralnie
    > innej stali. Wiec moze nie wygladaly tak samo, tylko ktos nie wiedzial na
    > co zwrocic uwage.
    Eee, no przecież mówię, że wyglądały tak samo. Teraz sugerujesz, że
    skoro inaczej działały to musiały być inne tylko ktoś nie zauważył? A
    reflektory to są takie same, choć inaczej działają? No super... :-/

    > Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    > podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    > drobnego ale istotnego szczegolu.
    Taa... podobne auta. Tak jak podobne żarówki. :-)
    Nikt niczego nie spartolił, zamontowane były dobrze. Problem zniknął po
    wymianie na oryginały. A tamte też dobrze działały później w F125 znajomego.

    > Tylko ze Arbiter fotki pokazuje, i to calkiem przyzwoicie wyglada.
    Już powiedziałem - fotki i ich wygląd to rzecz gustu. Mnie tam się nie
    podobają. :-P

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 206. Data: 2013-03-02 22:21:46
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-03-02 21:38, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-03-02 20:59, Robert Rędziak pisze:
    >> On Sat, 2 Mar 2013 01:09:38 +0100, Arbiter <n...@h...com>
    >> wrote:
    >>
    >>> nowoczesnych ?wiate? mijania w technologii soczewkowej. Obecnie soczewki
    >>> wykonywane s? tak aby poza lini? odci?cia celowo by?o ?wiat?o s?u??ce do
    >>> o?wietlania znaków oraz aby samochód widoczny by? równie? gdy oko osoby
    >>> jad?cej z przeciwka znalaz?o si? poza lini? odci?cia.
    >>
    >> No świetnie. To weź wreszcie jakiś luxomierz i zrób pomiar
    >> natężenia światła w tym obszarze dla soczewki z H1/H7, soczewki
    >> skonwertowanej na HID i fabrycznej soczewki z HID-em. Masz
    >> okazję udowodnić, że racja jest po Twojej stronie, to zrób to.
    >
    > Ja czekam cierpliwie. Nawet chciałem pomóc z informacją gdzie szukać
    > zasad pomiaru tych danych. Naprawdę nie wiem, czemu tak się
    > 'specjaliści' bronią przed weryfikacją ich produktów.

    nie bronią, spróbuj zweryfikować.
    ale nie zrobisz tego bo przyjąłes postawę
    "niech mi udowodnią"

    >... a korzystanie z tych wynalazków
    > wpływa wprost na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
    >
    a udowodnisz?
    sam pisałeś że "niektóre przeróbki nie oślepiają, ale to bez znaczenia"
    dlaczego?



  • 207. Data: 2013-03-02 22:29:28
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-03-02 21:58, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:38, v...@i...pl pisze:
    >> W dniu 2013-03-02 20:43, Artur Maśląg pisze:
    >>> tkwi problem - gorzej, że autor próbuje innym wmawiać, że możemy
    >>> to uznać za gwarancję braku oślepiania.
    >>
    >> Ale przeciez to jest banalne do stwierdzenia, bez zadnych badan
    >> fotometrycznych.
    >
    > Bez badań widać gołym okiem, że takie przeróbki oślepiają i są
    > widoczne z daleka. Może nie wszystkie, ale to w sumie bez znaczenia.
    >

    Ja jestem skłonny jednak mu uwierzyć, bo jak moje światło mnie nie razi
    (sprawdziłem na sobie), to jego dobrze ustawione też może nie razić.
    Gwarancji nikt nie da, bo wrażliwość oka jest sprawą indywidualną.

    >> Ja tu raczej probuje dyskutowac o tym, ze przepis i norma jest "z
    >> czapki". Dlaczego uznac, ze natezenie X jest oslepiajace, a nie na
    >> przyklad Y?
    >
    > Cóż, ludzkie oko ma pewne ograniczone możliwości adaptacji do
    > czynników zewnętrznych. Przepis i norma nie jest z czapki,
    > tylko wynika wprost z fizjologii oka (człowieka) - to określają
    > lekarze. Zresztą nie trzeba być lekarzem do tego - takie rzeczy
    > wykładają na kierunkach, które mają związek z interakcją
    > z człowiekiem, z jego percepcją itd.
    >

    Widzę pokładasz wielką wiarę w naszych ustawodawców. Szkoda że dużą
    część z nich stanowią ludzie ledwo odróżniający but lewy od prawego...

    > Arbiter wskazał Twoją osobę jako człowieka, który podobno 'pisze
    > rozsądnie' - przykro mi, ale się z tym nie zgodzę.
    >

    Dlatego dyskutujemy :)
    Ale czemu wyciąłeś i nie ustosunkowałeś się do dosyć istotnych pytań na
    końcu mojego posta?

    --
    venioo


  • 208. Data: 2013-03-02 22:31:05
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 22:10, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    >> Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    >> podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    >> drobnego ale istotnego szczegolu.
    >
    > Nie wiem, czy nawet nie na tej samej plycie podlogowej,
    Zgadza się - nie wiesz. ;-)
    Zastawa to konstrukcja oparta na Fiacie ale 128. Różnice w stosunku do
    F125 były naprawdę duże.

    > bryle rozlozenie mas inne, wiec moze lzejsza zastawa skakala na dziurach
    > jak kangur. Tylko dziwie sie, ze nikt nie sprawdzil tych resorow przed
    > montazem np. obciazajac je.
    Bez urazy, ale co Ty wiesz o tamtych czasach? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 209. Data: 2013-03-02 22:31:48
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 22:16, Artur Maśląg pisze:
    > Nie wiesz - R2r napisał bzdurę o tym resorze przednim od Fiata 125,
    Że co? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 210. Data: 2013-03-02 22:46:31
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-03-02 22:21, R2r pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    >>> Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    >>> najczęściej aż nadto...
    >>
    >> na drodze ? Ja nie widuje, albo nie potrafie rozpoznac.
    > Nie widzisz czy reflektor świeci, czy nie?
    >

    Nie sprowadzaj sprawy do poziomu absurdu. Dobrze wiesz o co chodzi
    przedpiscy.


    >>> Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.
    >>
    >> Tolerancja dla zarnika tez jakas jest.
    >>
    > Jakaś. Poszukaj odpowiednich dokumentów to się dowiesz jaka. I jak to
    > się ma do różnic, o których mówimy.
    >

    Do wszystkiego jest.

    >> Masz lampe ktora daje ogolem ok 2x wiecej swiatla, a luminancje ma 3x
    >> wieksza. Wniosek ? Powierzchnia swiecaca 1.5x mniejsza :-)
    > LOL. Jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że geometria niemal identyczna a
    > tu nagle powierzchnia różni się o 150%?
    >
    >>> Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    >>> (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    >>> ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów
    >>
    >> Zrozumialem ze "bedzie zblizona". A to juz duzo :-)
    >>
    > Właśnie o to chodzi, że to zbyt mało. :-)
    >
    >>> Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    >> Hella tez ma powod zeby zarobic na dwoch :-)
    >> A przy ich skali produkcji mysle ze wiecej zarobia wmawiajac klientom
    >> ze to
    >> musi byc drogie niz oszczedzajac na projekcie :-)
    > j.w.
    > Ale przecież skoro reflektor H7 spełnia wymogi homologacyjne z ze
    > źródłem H7-HID to masz szansę na niezły biznes...
    > Dlaczego nikt takiego biznesu nie robi? Bo to jednak nie spełnia tych
    > wymogów.
    >

    Bo kto inny robi biznes sprzedajac to samo 10x drozej i pilnuje swojego
    garnuszka?

    >> Zreszta w ich przypadku kombinowanie moze nie miec sensu - adapter to
    >> dodatkowy koszt, a formy czy matryce do nowego projektu sie zamortyzuja.
    > Jaja sobie robisz. Reflektor od H7 do niego źródło H7-ksenon i do
    > badania bo to przecież spełnia wymagania. Żadnego dodatkowego kosztu...
    >

    Okej, wykladasz kase na produkcje i badania homologacyjne i zaczynamy
    krecic biznes. Ja chce tylko 10% zysku. Wchodzisz?

    >> No czytales - oznaczenie musi byc na szybie, jak sa dwa, to dodatkowo na
    >> innym elemencie, Hella nie bedzie zainteresowana, to producent samochodow
    >> sam kombinowac nie moze ..
    > Ale problem leży jedynie w tym żeby spełniało wymagania. A oprócz Helli
    > są jeszcze inni producenci oświetlenia.
    >

    Ilu ich jest w Europie? Bo mi przychodzi do glowy dwoch: Hella i Valeo.

    >> W cenie czy w koszcie ? Bo "sprzedaz wiazana" producenta cieszy,
    >> napali sie klient na ksenony, a da zarobic pare tys wiecej :-)
    > W cenie. Trochę trudniej będzie w przypadku samochodów niższej klasy,
    > ale to kwestia (być może jeszcze trochę odległego) czasu.
    >

    Przy dzisiejszej masowej produkcji to koszt jest zaden - dlaczego
    producenci nie robia biznesu i nie wkladaja xenonow do tanich modeli?
    Przeceiz przyciagneli by tym potencjalnych klientow! Panda z Xenonami!
    Spark z xenonami!

    ...bo by nie zarobili na bajce, ze to musi byc drogie i nalezy tylko do
    luksusu.

    >>> Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    >>> bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    >>> identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    >>> Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    >>> tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości.
    >>
    >> No, tak prawde mowiac to nie spodziewam sie zeby uzyto jakiejs
    >> diametralnie
    >> innej stali. Wiec moze nie wygladaly tak samo, tylko ktos nie wiedzial na
    >> co zwrocic uwage.
    > Eee, no przecież mówię, że wyglądały tak samo. Teraz sugerujesz, że
    > skoro inaczej działały to musiały być inne tylko ktoś nie zauważył? A
    > reflektory to są takie same, choć inaczej działają? No super... :-/
    >

    Akurat wygląd w przypadku optyki ma znaczenie, w mechanice juz nie
    bardzo - co widac na zalaczonym przez ciebie przykladzie.

    >> Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    >> podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    >> drobnego ale istotnego szczegolu.
    > Taa... podobne auta. Tak jak podobne żarówki. :-)
    > Nikt niczego nie spartolił, zamontowane były dobrze. Problem zniknął po
    > wymianie na oryginały. A tamte też dobrze działały później w F125
    > znajomego.
    >
    >> Tylko ze Arbiter fotki pokazuje, i to calkiem przyzwoicie wyglada.
    > Już powiedziałem - fotki i ich wygląd to rzecz gustu. Mnie tam się nie
    > podobają. :-P
    >

    Tu nie o gust chodzi, tylko o poprawny ksztalt, na komputerze da sie
    zmierzyc z jakims przyblizeniem stosunek jasnosci obszarow ciemnych do
    jasnych. Porownamy. Boisz sie?

    --
    venioo

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: